Whitelabel SEO, 4 redenen waarom!

whitelabel

Met de toenemende competitie, continu variërende zoekmachine algoritmes en eindeloos wijzigende zoekmachine richtlijnen wordt een goede positie behalen steeds moeilijker. Er is een internetmarketingbureau voor nodig met up-to-date kennis en het inzetten van effectieve strategieën alsnog de topposities bereikt.

Voor ervaren zoekmachine marketingbureaus is deze dynamische omgeving nog bij te benen, maar kleine en nieuwe SEO bedrijven, freelancers en reclamebureaus staan voor een enorme uitdaging. Hierdoor groeit de vraag naar whitelabel internet marketing.

Wat is whitelabel?

Whitelabel SEO is een methode die bedrijven in staat stelt om SEO diensten uit te besteden aan een professioneel SEO bedrijf onder de eigen naam en met volledige geheimhouding. Whitelabel marketing maakt het dus mogelijk om je SEO-werkzaamheden door te spelen aan een SEO-bedrijf terwijl jij de complimenten krijgt, de klant behoudt en een marge aan de uiteindelijke prijs toevoegt.

Er zitten dus veel voordelen aan whitelabel SEO, waaronder:

1) Kwaliteit
Omdat zoekmachineoptimalisatie de expertise is van het bedrijf waar je het aan uitbesteed, is de kwaliteit optimaal. Ze zetten er een toegewijd team op die de wensen van jouw klant realiseert onder jouw naam. Een goed SEO-bureau heeft kennis van de laatste ontwikkelingen en houdt de ontwikkelingen van zoekmachines nauwkeurig in de gaten. Van de richtlijnen tot de Hummingbird update. Je kunt er terecht met de gehele SEO-klus, maar ook met deelwerkzaamheden zoals linkbuilding en tekstoptimalisatie.

2) Een groter aanbod van services
Als reclamebureau of webdesigner krijg je vast regelmatig vragen in verband met online marketing. Ook wanneer je behoorlijk goede kennis bezit op dat gebied, is het mogelijk dat je de echte expertise, ervaring of tijd mist om dit voor je klant te doen. Door gebruik te maken van een whitelabel aanbieder, kan je de service naar je klant uitbreiden. Jouw team kan gewoon doorgaan met het werk in hun expertisegebied en je stuurt de SEO-werkzaamheden gewoon door.

3) Kostenefficiënt
Veel bedrijven zien de waarde van SEO, maar kunnen het zich niet veroorloven om een eigen internetmarketingafdeling op te zetten. Zulke bedrijven kunnen eenvoudig de werkzaamheden neerleggen bij een specialist. Dat geldt ook voor freelancers die net begonnen zijn, ook zij kunnen dankzij whitelabel services deze diensten aanbieden zonder direct een SEO-specialist aan te nemen.

4) Behoud van focus
Terwijl jouw klant perfect geholpen wordt door het online marketingbureau dat je hebt ingeschakeld, kan jouw organisatie zich concentreren op de eigen expertises, op verkoop en marketing.

Overtuigd van het nut van whitelabel SEO? Niet geheel toevallig kan je daarvoor ook bij Drijfveer Media terecht.

Scroll naar boven