Linkbuilding door ervaren linkbuilders

Alles over onze aanpak, visie en wat je verder over ons moet weten

Hoger in zoekmachines met linkbuilding

Linkbuilding is een expertise die maar weinig mensen beheersen, hoewel de essentie niet erg complex is. Dankzij ons bedreven team van ervaren linkbuilders hebben wij een sterk groeiend aantal klanten met aantoonbare resultaten. Onder deze klanten bevinden zich ook veel gerenommeerde SEO-bureaus die onze linkbuildingservice inschakelen voor hun eigen klanten.

Linkbuildingservice is inmiddels één van onze kernactiviteiten. Dankzij een scherp tarief en flexibele voorwaarden bieden wij iedereen, van webwinkel tot rijschoolhouder, van loodgieter tot non-profitorganisatie de kans om met ons mee te groeien.

 

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie. Zoekmachines zien een link als een compliment van andere websites. Als jouw website complimenten krijgt van andere sites, dan verdient je website volgens die redenering een hogere positie in Google, Bing of Yahoo. Maar let op: het maakt wel uit waar de links vandaan komen. Een link van een mindere website kan jouw resultaten omlaag halen. Het verzamelen van kwalitatieve links naar je website wordt linkbuilding genoemd. Goede linkbuilding vereist veel kennis, ervaring en betrokkenheid van de linkbuilder.

Er zijn duizenden boeken volgeschreven over de verschillende technieken om hoger in zoekmachines als Google, Yahoo en Bing te komen. Veel van deze technieken vervallen na verloop van tijd en nieuwe creatieve technieken komen erbij. Maar na alle jaren van wijzigingen in het online marketing landschap is er is één SEO-techniek die altijd succesvol is geweest en nog steeds succesvol is. Linkbuilding!

1Robert Boersma
Linkbuilding specialist
Ervaring: 16 jaar

Linkbuilding

€ 42,50 p/u

Waarom investeren in linkbuilding?

Linkbuilding is één van de meest effectieve methoden om hoger in Google te komen. Het is echter belangrijk dat andere SEO-factoren ook in orde zijn. Aan de links naar jouw website kan Google zien hoe waardevol en relevant je website is. Ongeveer 80% van de Nederlanders koopt of zoekt informatie via Google. Het aanmaken van kwalitatieve links naar je website kan zorgen dat jouw pagina’s hoger scoren in Google. Het logische gevolg is dat het aantal bezoekers op jouw website behoorlijk toeneemt! De meeste mensen die zoek in Google kijken namelijk niet verder dan de eerste pagina, of zelfde de eerste tien resultaten! Daardoor is linkbuilding van essentieel belang.

“Linkbuilding heeft meestal snel resultaat. Maar om de echte topposities te veroveren is geduld en doorzettingsvermogen nodig.”

Linkbuilding-statistiek

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Linkbuilding is geen hogere wiskunde, iedereen kan het leren. Toch kijken veel bedrijven naar de mogelijkheid om de SEO en linkbuilding van hun website uit te besteden. Logisch, want links verkrijgen is een tijdsintensieve bezigheid, helemaal als je niet precies weet hoe het werkt. Het is voor een bedrijf goedkoper om een professioneel bureau in te schakelen om deze discipline uit te besteden.

De meeste ondernemers hebben weinig verstand van SEO en linkbuilding. Maar toch krijgen ze van SEO-bedrijven vragen voorgeschoteld die meer kennis van zoekmachineoptimalisatie vereisen. Bijvoorbeeld op welke zoekwoorden ze gevonden willen worden. De ondernemer denkt dan eenvoudig en antwoord bijvoorbeeld met “Samsung mobieltjes” terwijl het wellicht lucratiever is om in te zetten op “Samsung S7.” Specifieke woorden trekken een specifiekere doelgroep aan. Hierdoor stijgt het rendement van jouw investeringen.

Waar letten wij op bij het plaatsen van links?

Om een goede waardering te krijgen van zoekmachines zijn bij linkbuilding vier elementen essentieel. De beste links komen van gerelateerde pagina’s met een hoge autoriteit en met weinig uitgaande links. Wij zorgen voor een natuurlijk linkprofiel met daarin divers aantal kwalitatieve en relevante links. Hieraan ziet Google dat jouw website en pagina’s bovenaan moeten komen.

De vier peilers van linkbuilding:

Anchorteksten

De anchortekst is de naam waarmee naar jouw website gelinkt wordt. Zo is de anchortekst van de volgende link: Linkbuilder “linkbuilder.” De keuze voor anchorteksten is essentieel voor het resultaat met de woorden waarmee je gevonden wilt worden. Het is belangrijk om anchorteksten te variëren, anders kan bij zoekmachines het vermoeden komen dat je hun resultaten wilt manipuleren.

Autoriteit van de links

Bestaande websites hebben vaak al autoriteit op internet opgebouwd. Die autoriteit danken ze aan de leeftijd, links en meerwaarde van de inhoud. Voorheen kon de autoriteit afgelezen worden aan de PageRank die Google gaf. Maar PageRank is verouderd. Gelukkig zijn er betrouwbare sites waarmee je de autoriteit van een website kunt onderzoeken en achterhalen. Een getraind SEO'er kan dat zelf ook met een paar handige trucs achterhalen.

Wat in ieder geval afbreuk doet aan de autoriteit en dus waarde van de links, is de hoeveelheid links die op een website staan. Als een website al honderden links naar andere pagina's heeft, dan worden alle links in waarde gedevalueerd. De waarde is dus minimaal. Ook links die verkregen worden door middel van linkruil hebben weinig waarde.

Linkvariatie

Het is het beste om links van verschillende type websites te verzamelen. Dus niet alleen van directories, niet alleen van bedrijvengidsen en niet alleen van branche-gerelateerde sites. Het is ook van toegevoegde waarde om bijvoorbeeld op websites en netwerken als Twitter, Pinterest, Facebook, Google+ etc. zo af en toe wat links te bemachtigen. En zo zijn er meerdere type links waarvan wij een ideale mix kunnen maken.

Relevantie

Websites die naar jouw website linken, moeten bij voorkeur te maken hebben met hetzelfde onderwerp. Een link van een kroegwebsite naar een dakkapellenleverancier is minder waardevol dan een link van een blog over wonen. Links uit de eigen branche wegen zwaarder mee, omdat eigenaren van deze sites verondersteld worden verstand van het onderwerp te hebben en dus beter gekwalificeerd zijn om te bepalen wat de waardevolle sites in de branche zijn.

Hoe gaan wij te werk?

De eerste stap in het ontwikkelen van de website is een inventarisatie van jouw wensen, eisen en budget. Hierbij kijken we gelijk of je wensen realistisch en haalbaar zijn binnen de gewenste termijn via een kort verkennend onderzoek. Sommige klanten willen bijvoorbeeld binnen een paar weken bovenaan komen, maar dat is vaak niet realistisch omdat de concurrentie hier al langer mee bezig is.

Vervolgens doen wij je een voorstel om je website hoger te krijgen in de zoekresultaten. Bij goedkeuring gaan we op onderzoek uit. Wat is je huidige linkprofiel? Wat doet de concurrentie? Welke keywords zijn belangrijk? Op welke websites kunnen we een link naar jouw website plaatsen?

De uitvoering omvat de daadwerkelijke linkbuilding. Onze specialisten gaan hard aan de slag om op een natuurlijke manier zo veel mogelijk kwalitatieve en relevant links te creëren. Hieraan ziet Google dat jouw pagina’s hoger in de zoekmachines moeten komen.

Na de uitvoering ontvang je bovendien een uitgebreide rapportage waarin je kunt zien waar jouw links geplaatst zijn en wat het effect is van je investeringen. Bij linkbuilding hoort een goede rapportage. Bij ons krijg je elke maand een uitgebreid rapport van de werkzaamheden. Dit stellen we samen door analyse van jouw website en die van je concurrenten. Wij beschikken bovendien over handige tools die het onderzoekproces versnellen en vereenvoudigen.

Een goed linkbuildingrapport bevat:

Aangevraagde links

Datum linkaanvraag

Positie op moment van rapportage

Positie voor start van linkbuilding

Geplaatste links

Kies voor echte specialisten!

Er zijn in Nederland veel bedrijven die linkbuilding aanbieden. Los van de prijzen zijn de meeste bedrijven van tamelijk gelijkwaardig niveau. Maar er zijn niet veel linkbuilding bedrijven die zich onderscheiden en een hoger niveau weten te halen. Dat komt omdat jij als klant één van de velen bent, waardoor de linkbuilder geen gevoel heeft bij jou en jouw website. Kies liever voor gedrevenheid en bedrevenheid.

Besteed je linkbuilding uit aan echte specialisten die hier full-time mee bezig zijn. Onze linkbuilding-experts zijn bovendien goed op de hoogte van de laatste ontwikkeling in zoekmachineland waardoor jij altijd verzekerd bent van een linkbuildingstrategie die voldoet aan de richtlijnen van Google. Met onze diverse linkbuildingtechnieken komt jouw website binnen no time hoger in Google.

Linkbuilding is een doorlopend proces

Wij worden wel eens benaderd door klanten die graag binnen een week in de top drie willen staan met “verzekeringen vergelijken.” Maar zo gemakkelijk is dat natuurlijk niet. Scoren op een dergelijke term vraagt maanden, zo niet jaren van intensieve online marketing en linkbuilding. Je concurrenten zitten ook niet stil. Een goede linkbuilder is daarom ook altijd helder over de tijd die het kost om verbeteringen te realiseren. Bij linkbuilding is dat meestal een kwestie van maanden voor het eerste effect zichtbaar wordt. Dat komt omdat er niet gelijk honderd links per dag aangevraagd mogen worden. Dan gaan namelijk ook de alarmbellen bij Google en Bing rinkelen. En als de links geplaatst zijn, dan is het ook altijd nog wachten totdat de betreffende website opnieuw geïndexeerd is en Google of Bing de link aantreft. Dit proces kan versneld worden, maar dat is meestal niet verstandig. Er moet een natuurlijke opbouw zijn in het aantal links en de diversiteit.