Bel ons! 088 115 56 66

Linkbuilding door ervaren linkbuilders

alles over onze aanpak, visie en wat u verder weten moet over ons

Hoger in zoekmachines met linkbuilding

Linkbuilding is een expertise die maar weinig mensen beheersen, hoewel de essentie niet erg complex is. Dankzij ons bedreven team van ervaren linkbuilders hebben wij een sterk groeiend aantal klanten met aantoonbare resultaten. Onder deze klanten bevinden zich ook veel gerenommeerde SEO-bureaus die onze linkbuildingservice inschakelen voor hun eigen klanten.

Linkbuildingservice is inmiddels één van onze kernactiviteiten. Dankzij een scherp tarief en flexibele voorwaarden kunnen wij iedereen, van webwinkel tot rijschoolhouder, van loodgieter tot non-profitorganisatie de kans bieden om met ons mee te groeien.

 

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie. Zoekmachines zien een link als een compliment van andere websites. Als uw website complimenten krijgt van andere sites, dan verdient uw website volgens die redenering een hogere positie in Google, Bing of Yahoo. Maar let op: het maakt wel uit waar de links vandaan komen. Een link van een mindere website kan uw resultaten omlaag halen. Het verzamelen van kwalitatieve links naar uw website wordt linkbuilding genoemd. Goede linkbuilding vereist veel kennis, ervaring en betrokkenheid van de linkbuilder.

Er zijn duizenden boeken volgeschreven over de verschillende technieken om hoger in zoekmachines als Google, Yahoo en Bing te komen. Veel van deze technieken vervallen na verloop van tijd en nieuwe creatieve technieken komen erbij. Maar na alle jaren van wijzigingen in het online marketing landschap is er is één SEO-techniek die altijd succesvol is geweest en nog steeds succesvol is. Linkbuilding!

1Robert Boersma
Linkbuilding specialist
Ervaring: 16 jaar

Linkbuilding

€ 42,50 p/u

Waarom investeren in linkbuilding?

Linkbuilding is één van de meest effectieve methoden om hoger in Google te komen. Het is echter belangrijk dat andere SEO factoren ook in orde zijn. Aan de links naar uw website kan Google zien hoe waardevol en relevant uw website is. Ongeveer 80% van de Nederlanders koopt of zoekt informatie via Google. Het aanmaken van kwalitatieve links naar uw website kan er voor zorgen dat uw pagina’s hoger scoren in Google. Het logische gevolg is dat het aantal bezoekers op uw website behoorlijk toeneemt! De meeste mensen die zoek in Google kijken namelijk niet verder dan de eerste pagina, of zelfde de eerste tien resultaten! Daardoor is linkbuilding van essentieel belang!

“Linkbuilding heeft meestal snel resultaat. Maar om de echte topposities te veroveren is geduld en doorzettingsvermogen nodig!”

Linkbuilding-statistiek

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Linkbuilding is geen hogere wiskunde, iedereen kan het leren. Toch kijken veel bedrijven naar de mogelijkheid om de SEO en linkbuilding van hun website uit te besteden. Logisch, want links verkrijgen is een tijdsintensieve bezigheid, helemaal als je niet precies weet hoe of wat. Het is voor een bedrijf goedkoper om een professioneel bureau in te schakelen om deze discipline aan uit te besteden.

De meeste ondernemers hebben weinig verstand van SEO en linkbuilding. Maar toch krijgen ze van SEO bedrijven vragen voorgeschoteld die meer kennis van zoekmachine optimalisatie vereisen. Bijvoorbeeld op welke zoekwoorden ze gevonden willen worden. De ondernemer denkt dan simpel en antwoord bijvoorbeeld met “Samsung mobieltjes” terwijl het wellicht lucratiever is om in te zetten op “Samsung S4.” Specifieke woorden trekken een specifiekere doelgroep aan, hierdoor stijgt het rendement van uw investeringen.

Waar letten wij op bij het plaatsen van links?

Om een goede waardering te krijgen van de zoekmachines zijn bij linkbuilding vier elementen essentieel. De beste links komen van gerelateerde pagina’s met een hoge autoriteit en met weinig uitgaande links. Wij zorgen voor een natuurlijk linkprofiel met daarin divers aantal kwalitatieve en relevante links! Hieraan ziet Google dat uw website en pagina’s bovenaan moeten komen

De vier linkbuilding peilers:

Anchorteksten

De anchortekst is de naam waarmee naar uw website gelinkt wordt. Zo is de anchortekst van de volgende link: Linkbuilder “linkbuilder.” De keuze voor de anchorteksten is essentieel voor het resultaat met de woorden waarmee u gevonden wilt worden. Het is belangrijk om anchorteksten te variëren, anders kan er bij de zoekmachines het vermoeden komen dat u hun resultaten wilt manipuleren.

Autoriteit van de links

Bestaande websites hebben vaak al autoriteit op internet opgebouwd. Die autoriteit danken ze aan de leeftijd, links en meerwaarde van de inhoud. Voorheen kon de autoriteit afgelezen worden aan de PageRank die Google gaf. Maar PageRank is niet meer serieus te nemen als uitgangspunt. Gelukkig zijn er betrouwbare sites waarmee je de autoriteit van een website kunt onderzoeken en achterhalen. Een getraind SEO-er kan dat zelf ook met een paar handige trucs achterhalen.

Wat in ieder geval afbreuk doet aan de autoriteit en dus waarde van de links is de hoeveelheid links die er op een website staan. Als een website al honderden links naar andere websites heeft, dan worden alle links in waarde gedevalueerd. De waarde is dus minimaal. Ook links die verkregen worden door middel van linkruil hebben weinig waarde.

Linkvariatie

Het is het beste om links van verschillende type websites te verzamelen. Dus niet alleen van directories, niet alleen van bedrijvengidsen en niet alleen van branche gerelateerde sites. Het is ook van toegevoegde waarde om bijvoorbeeld op websites/netwerken als Twitter, Pinterest, Facebook, Google+ etc. zo af en toe wat links te bemachtigen. En zo zijn er meerdere type links waarvan een ideale mix gemaakt kan worden.

Relevantie

De websites die naar uw website linken moeten bij voorkeur te maken hebben met hetzelfde onderwerp. Een link van een kroegwebsite naar een dakkapellenleverancier is minder waardevol dan een link van een blog over wonen. Links uit de eigen branche wegen zwaarder mee, omdat de eigenaren van deze sites verondersteld worden verstand van het onderwerp te hebben en dus beter gekwalificeerd zijn om te bepalen wat de waardevolle sites in de branche zijn.

Hoe gaan wij te werk?

De eerste stap in het ontwikkelen van de website is een inventarisatie van uw wensen, eisen en budget. Hierbij gaan we gelijk kijken of uw wensen realistisch en haalbaar zijn binnen de gewenste termijn via een kort verkennend onderzoek. Sommige klanten willen bijvoorbeeld binnen een paar weken bovenaan komen maar dat is vaak niet realistisch omdat de concurrentie hier al langer mee bezig is.

Vervolgens doen wij u een voorstel om uw website omhoog te krijgen in de zoekresultaten. Bij uw goedkeuring gaan we op onderzoek uit. Wat is uw huidige linkprofiel? Wat doet de concurrentie? Welke keywords zijn belangrijk om gevonden te worden? Op welke websites kunnen we een link naar uw website plaatsen?

De uitvoering omvat de daadwerkelijke linkbuilding. Onze specialisten gaan hard aan de slag om op een natuurlijke manier zo veel mogelijk kwalitatieve en relevant links te creëren. Hieraan Google kan zien dat uw pagina’s hoger in de zoekmachines moeten komen.

Na de uitvoering ontvangt u bovendien een uitgebreide rapportage waarin u kunt zien waar uw links geplaatst zijn en wat het effect is van uw investeringen.  Bij linkbuilding hoort een goede rapportage. Bij ons krijgt u elke maand een uitgebreide rapportage van de werkzaamheden. Deze vragen kunnen we beantwoorden door het analyseren van uw website en die van uw concurrenten. Wij beschikken bovendien over handige tools die het onderzoekproces versnellen en vereenvoudigen.

Een goed linkbuildingrapport bevat:

Aangevraagde links

Datum linkaanvraag

Positie op moment van rapportage

Positie voor start van linkbuilding

Geplaatste links

Kies voor echte specialisten!

Er zijn in Nederland veel bedrijven die linkbuilding aanbieden. Los van de prijzen zijn de meeste bedrijven tamelijk gelijkwaardig wat niveau betreft. Maar er zijn niet veel linkbuilding bedrijven die zich onderscheiden en een hoger niveau weten te halen. Dat komt omdat u als klant één van de velen bent, de linkbuilder heeft geen gevoel bij u en uw website. Kies voor de gedrevenheid en bedrevenheid.

Besteed uw linkbuilding uit aan echte specialisten die hier full time mee bezig zijn. Onze linkbuilding experts zijn bovendien goed op de hoogte van de laatste ontwikkeling in zoekmachine land waardoor u altijd verzekerd bent van een linkbuilding strategie die voldoet aan de richtlijnen van Google. Met onze diverse linkbuilding technieken komt uw website binnen no time hoger in Google!

Linkbuilding is een doorlopend proces

Wij worden wel eens benaderd door klanten die graag binnen een week in de top 3 willen staan met “verzekeringen vergelijken.” Maar zo makkelijk is dat natuurlijk niet. Scoren op een dergelijke term vraagt maanden, zo niet jaren van intensieve online marketing en linkbuilding. Uw concurrenten zitten ook niet stil. Een goede linkbuilder is daarom ook altijd helder over de tijd die het kost om verbeteringen te realiseren. Bij linkbuilding is dat meestal een kwestie van maanden voor het eerste effect zichtbaar wordt. Dat komt omdat er niet gelijk 100 linkjes per dag aangevraagd mogen worden. Dan gaan namelijk ook de alarmbellen bij Google en Bing rinkelen. En als de links geplaatst zijn, dan is het ook altijd nog wachten totdat de betreffende website opnieuw geïndexeerd is en Google of Bing de link aantreffen. Dit proces kan versneld worden, maar dat is meestal niet verstandig. Er moet een natuurlijke opbouw zijn in het aantal links en de diversiteit.

Linkbuilding blog

Linkbuilding: do’s en dont’s

Linkbuilding: do’s en dont’s

Linkbuilding: do’s en dont’s in 2016 Op de verkeerde manier linkbuilden is vragen om problemen met Google Al sinds de geboorte van het internet is linkbuilding een kernonderdeel van SEO. Links naar websites, pagina’s en video’s helpen zoekmachines om te bepalen hoe interessant een website is en op welke positie dit wordt getoond. Linkbuilding is…

Lees verder
Negatieve-seo

Negatieve SEO: de keerzijde van Google’s ranking-systeem

BAM! Je webpagina staat bovenaan Google. Het is je gelukt! Champagne, roltoetertjes, vuurwerk!Maar dan… Ineens keldert je ranking als een baksteen. Je hebt geen idee hoe dat ineens komt. Dit zou wel eens de invloed kunnen zijn van ‘negatieve SEO’. Kwaadwillenden Hoe hoog Google je indexeert op zijn pagina’s, hangt af van vele (onbekende) factoren.…

Lees verder
backlinks

18 soorten backlinks die je moet vermijden

Als je je website SEO proof wilt maken, is het van groot belang dat je weet met welk type backlinks je de webmaster’s richtlijnen van Google overtreedt. Het overtreden van de regels kan je site grote schade toebrengen en dat is natuurlijk niet het doel van je SEO strategie. In dit artikel bespreken we welk…

Lees verder
Je-kunt-gewoon-doorgaan-met-linkbuilding-in-2014

Je kunt gewoon doorgaan met linkbuilding in 2014

Linkbuilding is onderhand een enorm frustrerende exercitie geworden. Gastblogs schrijven om backlinks te bouwen? Zou niet meer werken. Reacties schrijven op andere blogs? Dat helpt maar tot op zekere hoogte. Directories? Die werken, een beetje. Als je erin slaagt terecht te komen in “topical, vertical, niche, and highly curated directories,” (volgens Eric Ward in een…

Lees verder
Linkbuilding-2014,-wat-wel-en-wat-niet

Linkbuilding 2014, wat wel en wat niet?

De ‘Penguin Updates’ en ‘Hummingbird Update’ van Google hebben SEO voor altijd veranderd. Linkbuilding door middel van spammy links is niet langer rendabel en dat is een goede zaak! Om te slagen in 2014 moet je het netter aanpakken… 1 . Linkbuilding is nog steeds relevant in 2014 Je heeft waarschijnlijk wel een paar “linkbuilding…

Lees verder
linkbuilding tips

5 Linkbuilding tips na Google Penguin

SEOers worden steeds angstiger als het aankomt op linkbuilding. Niet in de laatst plaats door opmerkingen van Matt Cutts/Google. De angst is ongegrond, linkbuilding is nog steeds één van de steunpilaren waar het succes van een website op gebouwd moet worden. Om een einde te maken aan de angst en mede SEOers te motiveren heb…

Lees verder
Linkbuilding

Linkbuilding

1. Waarom linkbuilding? Links die een website krijgt van andere gerelateerde websites zijn, samen met de content en de techniek achter de site, de belangrijkste factoren die van invloed zijn op de positie van een website in de zoekresultaten van Google. Linkbuilding is zo belangrijk dat dit een geschat aandeel heeft van maar liefst 70%…

Lees verder