Skip to content
☎ Bel ons: 088 -11 55 666
9-tips-voor-een-succesvollere-headline

9 tips voor een succesvollere headline!

Een goede marketeer of copywriter staat er bij stil dat de eerste indruk – je titels – het verschil maken tussen succes en mislukking. Het is belangrijk je te bedenken dat titels het beste werken wanneer ze de lezer aanspreken (en niet alleen jou). Met een goede kop trek je de lezer je verhaal in. Een goede kop maakt bovendien je boodschap makkelijker leesbaar, brengt de belangrijkste verkooppunten over en begeleidt je klant naar een aankoop.

Hier zijn 9 makkelijke formules voor koppen die ik vaak gebruik

1. De vraag:

“Wil je van die overtollige kilo’s af?”
Met een vraag betrek je je lezers meteen bij je boodschap, omdat ze in gedachten de vraag beantwoorden. De meeste mensen zullen verder lezen om erachter te komen wat voor oplossing jij biedt. Nogmaals, zorg dat de vraag aansluit op de interesse van de lezers en niet die van jou. Een slecht voorbeeld zou bijvoorbeeld zijn: “Weet jij welk nieuwe product wij dit jaar ontwikkeld hebben?” Dit vindt niemand interessant!

2. De how-to:

“Hoe ik 10 kilo in één maand verloor!”
How-to koppen werken heel goed, omdat mensen dol zijn op informatie die ze laat zien hoe ze iets kunnen bereiken. (Google maar eens, er bestaan duizenden boeken waarvan de titel begint met “How to…”) Denk na over de resultaten die jouw product of dienst biedt en bouw er een paar how-to koppen omheen.

3. De testimonial:

“Drijfveer Media’s advies is effectief – De kilo’s vlogen er af!”
Waarom zou je je klanten eigenlijk niet je marketing laten doen? Hun goede ervaringen kunnen je erg helpen nieuwe klanten ervan te overtuigen bij jou te kopen. Tip: vermeld altijd wat informatie over de klant (naam, woonplaats, naam van onderneming) die de aanbeveling doet, zodat je geloofwaardig overkomt.

4. De opdracht:

“Eindelijk slank en gezond door het leven!”
Denk aan het grootste voordeel dat je product de klant kan opleveren en maak daar een sterke kop van. Bijvoorbeeld: “Maak meer tijd voor je gezin”,” “Zie er in een oogwenk jonger uit” en “Haal deze maand nieuwe klanten binnen”.

5. Het nieuwtje:

“Maak kennis met onze nieuwe “afvallen in een minuut” methode!”
Let wel op: dit werkt alleen als je echt iets groots hebt om aan te kondigen, iets dat bovendien interessant is voor je lezer. (bijvoorbeeld iets dat hun leven of onderneming beter zal maken) Probeer geen nieuws te maken van iets dat geen nieuws is.

6. De belofte:

“Bekijk onze video en je zult zien hoe makkelijk afvallen is!”
Deze formule wordt de laatste jaren steeds meer gebruikt, vooral voor live events. Het is een topformule want je vraagt niet om iets concreets maar om iets wat gratis is, namelijk wat tijd. Deze opstelling creëert een positieve benadering en iemand die al tijd in je geïnvesteerd heeft koopt ook sneller bij je.

7. Het geheim:

“EINDELIJK ONTHULD: Hoe gezette dertigplussers door slim eten 10 kilo per maand kan afvallen!”
Iedereen vindt het fijn om deel uit te maken van een geheim. Dat creëert een gevoel van vertrouwen en bijzonderheid. Los daarvan staat alles eigenlijk al in de titel wat je te bieden hebt. Het zegt eigenlijk al alles: voor wie het geheim is, wat de gebruiker zal leren en welke resultaten hij kan verwachten als hij mijn methoden toepast”.

8. Het getal:

“7 geheimen van dames met maatje 36 die jou helpen ook zo te worden”
Mensen zijn dol op getallen. Daarom zie je zoveel blogtitels met artikelen als “Drie dingen die je man je niet vertelt” en “101 geweldige modegeheimen voor deze zomer”. Getallen vertellen ons precies wat we kunnen verwachten, waardoor je statement beter verteerbaar (en te begrijpen) is en bovendien geloofwaardiger. (sommige studies beweren zelfs dat mensen liever oneven getallen lezen dan even getallen)

9. De wie-nog-meer?

“Wie wil er nog meer onbeperkt snoepen en toch afvallen?”
Dit moedigt de lezer aan op de rijdende trein te springen. Als iedereen het doet, wil jij dan niet ook meedoen?

Neem de tijd om een goede titel te bedenken.

De titel is vaak het lastigste gedeelte van een blogbericht, sales letter of andere communicatie-uitingen. Neem er de tijd voor. Als je vastloopt kan het helpen om de rest van je stuk eerst te schrijven. Lees daarna je tekst nog eens door. Misschien bevindt de ideale titel zich al in je tekst!

]]>

Scroll To Top