Skip to content

Google Ads (AdWords) uitbesteden

Is dat een goed idee?

Google Ads (AdWords) uitbesteden

Is dat een goed idee?

Google Ads uitbesteden is verstandig omdat...

Of je nu net begint met Google AdWords of al jarenlang PPC-campagnes draait, AdWords uitbesteden aan een AdWords-specialist kan nog steeds voordelen hebben. Maar hoe weet je zeker of dat de juiste investering voor je bedrijf is? Hieronder bespreken we de belangrijkste redenen waarom je jouw AdWords-beheer moet uitbesteden aan een online marketingbureau:

1. Waarom AdWords uitbesteden - Niet genoeg tijd

Veel bedrijven hebben niet de tijd om hun eigen AdWords-campagnes te beheren. Zelfs als je een of twee mensen in je team hebt die AdWords begrijpen en in staat zijn om je campagnes te beheren, betekent dit niet noodzakelijk dat ze voldoende tijd hebben om er mee bezig te zijn. Dit geldt vooral als de persoon die uw AdWords-campagnes beheert, ook een aantal andere verantwoordelijkheden binnen het bedrijf heeft.

Succesvolle AdWords-campagnes vereisen voortdurende monitoring, optimalisatie, testen en leren, en dat kost veel tijd. Als jij of iemand in jouw team de AdWords-campagnes beheert terwijl je ook andere kernbedrijfstaken uitvoert, is de kans groot dat je niet genoeg tijd hebt om je AdWords-account te beheren en te laten groeien. Je kunt best je AdWords-account instellen, maar hebt niet de tijd hebben om de campagnes dagelijks te controleren en optimaliseren.

Wanneer je AdWords uitbesteedt, helpen zij bij het opzetten, beheren en uitbreiden van uw Google Ads campagnes. Ze zijn in staat om de nodige hoeveelheid tijd en moeite te besteden aan het goed beheren en optimaliseren van jouw campagnes, zonder afgeleid of in verschillende richtingen getrokken te worden. Alle tijd die ze aan jouw campagnes besteden, helpt om jouw campagnes te verbeteren en draagt bij aan een positieve ROI.

2. Waarom AdWords uitbesteden - Gebrek aan ervaring

Hoeveel ervaring heb jij of heeft jouw team echt met AdWords-campagnes? Hoewel je zeker kunt leren hoe je Google AdWords zelf kunt gebruiken, zijn er veel nuances die alleen door tijd en ervaring kunnen worden geleerd. Als je het meeste uit jouw AdWords-campagnes wilt halen, is het van groot belang dat je ervoor kiest om je AdWords-account te laten beheren door Google Ads specialisten die beschikken over kennis en ervaring met het beheren en optimaliseren van campagnes die echte resultaten opleveren.

Als je besluit een interne PPC-expert in te huren die uitgebreide ervaring heeft met het beheren van succesvolle AdWordse-campagnes, zal je merken dat dit niet altijd kosteneffectief is. Naast het betalen voor de expertise van het individu, inclusief salaris en bijkomende zaken, moet je ze ook bewapenen met de tools en hulpmiddelen die nodig zijn om jouw AdWords-campagnes effectief te beheren. Door AdWords uit te besteden profiteer je van hun ervaring en expertise (evenals hun hulpmiddelen), allemaal voor een voordeligere prijs.

Met een online marketingbureau krijg je ook toegang tot meerdere AdWords-experts. Terwijl als je een interne marketeer neemt je alleen maar kan profiteren van de ervaringen die ze hebben opgedaan in hun werk. Als je PPC-manager bijvoorbeeld een probleem tegenkomt dat ze nog niet eerder hebben behandeld, kan het even duren voordat ze het probleem hebben gevonden en hun strategie hebben bijgesteld. Wanneer je samenwerkt met een bureau, kan je profiteren van de collectieve ervaring van meer specialisten.

Google-ads--Google-adwords

3. Waarom AdWords uitbesteden - Lastig veranderingen bijhouden

Als bedrijfseigenaar heb je te veel dingen om bij te houden. Een wijziging of update van het AdWords-platform of nieuwe praktische tips voor het beheren van PPC-campagnes zijn waarschijnlijk de laatste dingen waar je aan denkt. Als je interne marketeer ook andere verantwoordelijkheden heeft, is de kans groot dat zij deze veranderingen ook niet kunnen bijbenen.

Als je echter wilt dat je AdWords-campagnes succesvol zijn, is het van essentieel belang dat je op de hoogte blijft van het laatste nieuws en de trends rond Google Ads. Dit omvat het lezen van publicaties uit de industrie, het bijwonen van conferenties en het testen van verschillende methoden om te zien wat het beste werkt. Als je geen speciale PPC-expert in je team hebt, kan het moeilijk zijn om voorop te lopen wanneer er wijzigingen in AdWords zijn.

Als jij of de persoon die de AdWords-campagnes beheert niet de tijd heeft om de nieuwste wijzigingen in PPC-advertenties bij te houden, is het misschien tijd om een AdWords-specialist in te huren. Aangezien PPC-campagnes hun primaire activiteiten zijn, zal een PPC-specialist er een prioriteit van maken om alle wijzigingen in AdWords voor te blijven. Niet alleen zullen ze begrijpen wat deze veranderingen voor jouw bedrijf betekenen, maar ze zullen ook in staat zijn om op te nemen wat ze hebben geleerd om jouw PPC-campagnes in de loop van de tijd te verbeteren.

Wat is PPC

Pay-per-click (PPC) is een advertentiemodel dat wordt ingezet door advertentienetwerken, waarbij adverteerders betalen als een bezoeker klikt op een advertentie. Pay-per-clickadvertenties worden geplaatst op zoekmachines, inhoudelijke websites en blogs. De advertenties kunnen ook verstuurd worden in een e-mail.

4. Waarom AdWords uitbesteden - Geen tools

Welke tools gebruik je momenteel om het meeste uit de AdWords-campagnes te halen? Hoewel je jouw AdWords-account zeker kunt beheren met gratis tools, moet je overwegen om voordeel te halen uit betaalde PPC-beheersoftware. En al deze hulpmiddelen kunnen in de loop van de tijd in de bedragen lopen.

Keywoordonderzoek speelt bijvoorbeeld een cruciale rol in het succes van jouw AdWords-campagnes. Hoewel je gratis hulpprogramma's kunt gebruiken om zoekwoorden te identificeren, moet je, als je jouw PPC-zoekwoordonderzoek naar een hoger niveau wilt tillen, toegang krijgen tot de betere tools, die meestal geld kosten. Wellicht merk je later dat je ook een betaalde tool moet gebruiken om andere aspecten van jouw PPC-campagnes te helpen, zoals biedingsbeheer of analyse van concurrenten.

Het aanschaffen van alle benodigde hulpmiddelen en het kennen van de bronnen om jouw campagnes te helpen kan behoorlijk kostbaar worden. Om nog maar te zwijgen over de persoon die moet leren hoe deze hulpprogramma's effectief kunnen worden gebruikt om de prestaties van jouw PPC-campagne te optimaliseren. Wanneer je jouw PPC-campagnes aan een bureau uitbesteedt, hoef je geen van deze tools aan te schaffen. Bovendien hoef jij je geen zorgen te maken over het leren gebruiken van deze tools, omdat de AdWords-experts al weten hoe ze er het meeste uit kunnen halen.

5. Waarom AdWords uitbesteden - Veel fouten

Het is gemakkelijk om fouten te maken met PPC-campagnes. Dit is met name het geval als je niet over een speciale AdWords-specialist beschikt die jouw campagnes beheert en de resultaten in de loop van de tijd bewaakt. Zelfs de kleinste fouten kunnen uiteindelijk veel geld kosten op de lange termijn, omdat één misstap ervoor kan zorgen dat je hele campagne uit elkaar valt.

Als je merkt dat jouw marketingteam fouten maakt met de AdWords-campagnes, is het misschien tijd om jouw AdWords-beheer uit te besteden aan een bureau. Aangezien PPC-beheer hun primaire activiteit is, maakt een AdWords-bureau minder snel dezelfde soorten kostbare PPC-fouten die een minder ervaren persoon zou kunnen maken.

Bovendien profiteer je van de expertise van het hele team wanneer je met een bureau werkt. Dit betekent dat andere professionals het werk controleren dat is uitgevoerd in jouw PPC-campagnes om ervoor te zorgen dat ze effectief zijn. Als er iets misgaat, zijn er meerdere mensen bezig om het probleem snel op te lossen.

Duurste Google Ads woorden in Amerika vermeld in Dollars.
1. Verzekering: $ 54,91 (zoekwoorden zoals “car insurance”)
2. Leningen: $ 44,28 (zoekwoorden zoals “cheapest homeowner loans”)
3. Hypotheek: $ 47,12 (zoekwoorden zoals “refinanced second mortgages”)
4. Recht: $ 47,07 (zoekwoorden zoals “injury lawyer”)
5. Krediet: $ 36,06 (zoekwoorden zoals “bad credit home buyer”)
6. Advocaat: $ 42,51 (zoekwoorden zoals “personal injury lawyer”)
7. Donatie: $ 42,02 (zoekwoorden zoals “car donation centers”)
8. Opleiding: $ 40,61 (zoekwoorden zoals "psychology bachelors degree online”)
9. Hosting: $ 31,91 (zoekwoorden zoals “managed webhosting solution”)
10. Eis: $ 45.51 (zoekwoorden zoals “personal injury claim”)

6. Waarom AdWords uitbesteden - Monitoring is niet nauwkeurig

Het bijhouden en monitoren van de resultaten van jouw AdWords-campagne is een essentieel onderdeel om het meeste uit jouw AdWords-account te halen. Hoewel je de middelen in huis heeft om de PPC-campagnes in te stellen en te beheren, is nauwkeurig rapporteren een heel andere klus. Het volgen en analyseren van PPC-campagnes vereist technische expertise die jouw team mogelijk niet heeft.

Wanneer je de Google Ads-campagneresultaten van jouw bedrijf bijhoudt, moet je verder gaan dan alleen het bijhouden van verkopen. Als je het maximale uit de AdWords-uitgaven wilt halen, moet je ook bijhouden waar die verkopen vandaan komen. Nauwkeurige rapportage laat je zien welke advertentieplaatsingen en zoekwoorden de meeste conversies opleveren.

Als je niet iemand in het team hebt die deze elementen van de AdWords-campagnes nauwkeurig en consequent kan volgen, is AdWords uitbesteden een goed idee. Een online marketingbureau weet precies wat je moet volgen om ervoor te zorgen dat de campagneprestaties worden geoptimaliseerd en het meeste uit jouw AdWords-budget gehaald wordt.

7. Waarom Adwords uitbesteden - Zie geen resultaten

Een van de meest voorkomende redenen waarom een organisatie besluit om samen te werken met een online marketingbureau, is dat ze gewoon niet de gewenste resultaten behalen met hun campagnes. Ondanks de inspanningen van jouw team, als ze niet 100% van de tijd gericht zijn op AdWords-beheer, dan is de kans groot dat ze belangrijke kansen missen om jouw campagnes te optimaliseren en jouw bedrijf te helpen betere resultaten te behalen. Om maar te zwijgen over het feit dat het niet altijd duidelijk is wat er mis is gegaan of hoe een campagne kan worden geoptimaliseerd voor betere resultaten.

AdWords-specialisten zijn toegewijd om de ins en outs van het AdWords-beheer te kennen. Ze hebben bewezen processen ontwikkeld om de klikfrequentie te verhogen, de kosten te verlagen en de kwaliteit van de leads te verbeteren die door de PPC-campagnes van jouw bedrijf worden gegenereerd. Ze hebben het zoekwoordonderzoek gedaan en een grondige concurrentanalyse uitgevoerd. Dit alles helpt hen een succesvolle campagnestrategie te ontwikkelen waarmee je het maximale uit Google Ads-budget kunt halen.

Als je een online marketingbureau inhuurt, hebben ze vaak al een kennis van jouw branche. Hun ervaring met andere klanten die op jouw bedrijf lijken, helpt hen te bepalen welke tactieken ze kunnen gebruiken om de campagnes een concurrentievoordeel te geven.

Meer weten over Google Ads?

Nieuwsgierig nar de mogelijkheden van Google Ads? Er zijn meerdere vormen van adverteren met Google. Elk met een eigen bereik en strategie. Lees er alles over op de pagina van Google over Google Ads.

Conclusie - AdWords uitbesteden is...

Wanneer je samenwerkt met een AdWords-specialist profiteer je van de expertise van professionals die de ins en outs van PPC-campagnes kennen. Ze leven en ademen AdWords en kunnen hun uitgebreide kennis en unieke ervaringen gebruiken om jou te onderscheiden van de concurrenten en een hogere ROI van uw PPC-campagnes te realiseren. Als je momenteel geen AdWords-specialist in het team hebt, is het misschien tijd om de experts in te schakelen.

De AdWords-experts van Drijfveer Media helpen jouw om de AdWords-campagnes te verbeteren door middel van een effectieve beheerservices. We willen jou helpen om jouw bedrijf te laten groeien met behulp van Google Ads-campagnes.

Contactgegevens

Drijfveer Media
Noorderstaete 34
9402 XB Assen
088 - 11 55 666
info@drijfveermedia.nl

Wij zijn gesloten
Vul het formulier in

Openingstijden

Maandag 8:30 - 17:30
Dinsdag 8:30 - 17:30
Woensdag 8:30 - 17:30
Donderdag 8:30 - 17:30
Vrijdag 8:30 - 17:30
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten