Leestijd: 3 minuten

5 grote internetmarketing fouten
Het internet staat vol met “must-do” lijsten, als het gaat om webdesign en internetmarketing. Bij het bekijken van populaire blogs zul je veel verschillende tips vinden over dingen die je moet proberen, gebruiken of beheren wanneer u meer klanten via het internet wilt vinden.
Echter, weten welke fouten je moet vermijden is net zo belangrijk als realiseren wat het best werkt. Daarom willen we je graag wijzen op vijf grote fouten in internetmarketing die je ontzettend gemakkelijk kunt maken:
1. Je klanten irriteren
E-mailmarketing is ongelooflijk waardevol, maar veel bedrijven gebruiken het simpelweg om hun klanten week na week lastig te vallen (soms zelfs meerdere keren per week) met het ene aanbod na het andere. Wees ervan bewust dat je de e-mails wisselt tussen verkooppraatjes en een aantal informatieve artikelen en ideeën, zodat je klanten niet het gevoel krijgen dat je alleen contact opneemt omdat je iets van hen wilt.
2. Hetzelfde klinken als je concurrenten
Veel ondernemers en managers hebben geen succes bij het beschrijven of differentiëren van hun bedrijven. Vaak hebben zij de aanpak om ofwel hun concurrenten te kopiëren of webcontent te schrijven die vergelijkbaar is met wat ze bij anderen hebben gezien. Echter, het eindresultaat is een bundel van pagina’s en content dat het bedrijf niet onderscheidt van de concurrentie.
3. Te veel aanbiedingen of kortingen promoten
Wanneer je constant uitverkoop hebt en veel kortingen aanbiedt, geef je jouw bedrijf niet alleen een korte termijn omzetboost – maar je leert je klanten ook dat als ze lang genoeg willen wachten, ze jouw producten of diensten met korting kunnen krijgen. Met andere woorden, het te veel aanbieden van kortingen maakt het vrijwel onmogelijk om klanten te vinden die jouw normale prijzen willen betalen.
4. Geen vertrouwen opbouwen
De consument van vandaag is heel sceptisch als het gaat om wat ze lezen en zien op het internet. Daarom is het aan jou om er alles aan te doen om vertrouwen en geloofwaardigheid op je website op te bouwen. Laat je klanten zien dat hun transacties veilig zijn, dat je al een lange tijd in het bedrijfsleven zit, en dat andere klanten bereid zijn voor jou in te staan. Dat brengt ons bij…
5. Het negeren van online reviews
De online reviews die je bedrijf heeft, zijn je belangrijkste marketingtool, omdat ze in wezen neerkomen op mond-tot-mondreclame. Doe er alles aan om kopers aan te moedigen om goede recensies over jouw bedrijf achter te laten, en ga onmiddellijk over tot actie als je negatieve feedback ontvangt.
Werk je je eigen succes in internetmarketing tegen door het maken van deze gemeenschappelijke fouten? Als dat zo is, is de eerste stap om te realiseren dat deze je tegenhouden, en moet je beslissen om slimmer te zijn in de toekomst.
De tweede stap is om ons vandaag te bellen. Wij laten je zien hoe wij je website tegelijkertijd effectiever en winstgevender kunnen maken.
Deel dit artikel


© 2022 Drijfveer Media | Algemene voorwaarden | Privacy | Sitemap