Leestijd: 6 minuten

social-media-blog-data
Robert-Team

Robert

Demografie per sociaal media platform anno 2021

48% van de wereldbevolking gebruikt sociale media. Maar welke doelgroep bereik je op welk sociaal platform? Dat hebben wij uitgezocht!

Op basis van deze gegevens kan je aan de slag met het ontwikkelen van een sociale mediastrategie. Op basis van geslacht, leeftijd, inkomen, etc.

Belangrijk om te weten is dat sociale media verreweg het meest gebruikt wordt op smartphones.

Sociale media wetenswaardigheden

Meeste volgers op Facebook: Cristiano Ronaldo - 122.28 miljoen
Meeste volgers op Instagram: Cristiano Ronaldo - 243 miljoen
Meeste volgers op Twitter: Barack Obama: 128 miljoen volgers
Meeste volgers op LinkedIn: Bill Gates: 28 miljoen

facebook-blog
Demografische gegevens Facebook:

Facebook heeft maandelijks 2,7 miljard actieve gebruikers

Leeftijd van Facebook gebruikers

  • 86% van de mensen tussen de 18-29 jaar gebruikt Facebook
  • 77% van de mensen tussen de 30-49 jaar gebruikt Facebook
  • 51% van de mensen tussen de 50 -65 jaar gebruikt Facebook
  • 34% van de 65-plussers gebruikt Facebook

Inkomen

  • 85% van de huishoudens met een jaarinkomen minder dan € 25.000 gebruikt Facebook
  • 88% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 25.000 en € 50.000 gebruikt Facebook
  • 81% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 50.000 en € 59.000 gebruikt Facebook
  • 88% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 59.000 en € 66.500 gebruikt Facebook
  • 86% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 66.500 en € 82.500 gebruikt Facebook
  • 86% van de huishoudens met een jaarinkomen van meer dan € 82.500 gebruikt Facebook

Geslacht

  • 54% van de Facebook-gebruikers is vrouw
  • 46% van de Facebook-gebruikers is man

Tijd

Facebook-gebruikers brengen gemiddeld 35 minuten per dag op het platform door

instagram-blog
Demografische gegevens Instagram:

Instagram heeft maandelijks 1 miljard actieve gebruikers

Leeftijd van Instagram gebruikers

  • 67% van de mensen tussen de 18-29 jaar gebruikt Instagram
  • 47% van de mensen tussen de 30-49 jaar gebruikt Instagram
  • 23% van de mensen tussen de 50-64 jaar gebruikt Instagram
  • 8% van de 65-plussers gebruikt Instagram

Inkomen

  • 44% van de huishoudens met een jaarinkomen minder dan € 25.000 gebruikt Instagram
  • 45% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 25.000 en € 50.000 gebruikt Instagram
  • 36% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 50.000 en € 59.000 gebruikt Instagram
  • 55% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 59.000 en € 66.500 gebruikt Instagram
  • 46% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 66.500 en € 82.500 gebruikt Instagram
  • 60% van de huishoudens met een jaarinkomen van meer dan € 82.500 gebruikt Instagram

Geslacht

  • 51% van de Instagram-gebruikers is vrouw
  • 49% van de Instagram-gebruikers is mannelijk

Tijd

Instagram-gebruikers brengen gemiddeld 53 minuten per dag op het platform door

pinterest-blog
Demografische gegevens Pinterest

Pinterest heeft maandelijks 322 miljoen actieve gebruikers

Leeftijd

  • 34% van de mensen tussen de 18-29 jaar gebruikt Pinterest
  • 35% van de mensen tussen de 30-49 jaar gebruikt Pinterest
  • 27% van de mensen tussen de 50-65 jaar gebruikt Pinterest
  • 15% van de 65-plussers gebruikt Pinterest

Inkomen

  • 18% van de huishoudens met een jaarinkomen minder dan € 25.000 gebruikt Pinterest
  • 27% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 25.000 en € 63.000 gebruikt Pinterest
  • 41% van de huishoudens met een jaarinkomen van meer dan € 63.000 gebruikt Pinterest

Geslacht

  • 70% van de Pinterest-gebruikers is vrouw
  • 30% van de Pinterest-gebruikers is man

Tijd

Pinterest-gebruikers brengen gemiddeld 14,2 minuten per bezoek op het platform door

Twitter-blog
Demografische gegevens Twitter

Twitter heeft maandelijks 330 miljoen actieve gebruikers

Leeftijd

  • 38% van de mensen tussen de 18-29 jaar gebruikt Twitter
  • 26% van de mensen tussen de 30-49 jaar gebruikt Twitter
  • 17% van de mensen tussen de 50-64 jaar gebruikt Twitter
  • 7% van de 65-plussers gebruikt Twitter

Inkomen

  • 23% van de huishoudens met een jaarinkomen minder dan € 25.000 gebruikt Twitter
  • 36% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 25.000 en € 63.000 gebruikt Twitter
  • 41% van de huishoudens met een jaarinkomen van meer dan € 63.000 gebruikt Twitter

Geslacht

  • 50% van de Twitter-gebruikers is vrouw
  • 50% van de Twitter-gebruikers is man

Tijd

Twitter-gebruikers brengen gemiddeld 3,39 minuten per bezoek op het platform door

linkedin-blog
Demografische gegevens LinkedIn

LinkedIn heeft maandelijks 260 miljoen actieve gebruikers

Leeftijd

  • 21% van de mensen tussen de 18-24 jaar gebruikt LinkedIn
  • 60% van de mensen tussen de 25-34 jaar gebruikt LinkedIn
  • 17% van de mensen tussen de 35-54 jaar gebruikt LinkedIn
  • 3% van de 55-plussers gebruikt LinkedIn

Inkomen

  • 27% van de huishoudens met een jaarinkomen minder dan € 25.000 gebruikt LinkedIn
  • 3,8% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 25.000 en € 50.000 gebruikt LinkedIn
  • 40% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 50.000 en € 59.000 gebruikt LinkedIn
  • 49% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 59.000 en € 66.500 gebruikt LinkedIn
  • 50% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 66.500 en € 82.500 gebruikt LinkedIn
  • 60% van de huishoudens met een jaarinkomen van meer dan € 82.500 gebruikt LinkedIn

Geslacht

  • 43% van de LinkedIn-gebruikers is vrouw
  • 57% van de LinkedIn-gebruikers is man

Tijd

LinkedIn-gebruikers brengen gemiddeld 6,07 minuten per bezoek op het platform door

youtube-blog
Demografische gegevens YouTube

YouTube heeft maandelijks 2 miljard actieve gebruikers

Leeftijd

  • 81% van de mensen tussen de 15-25 jaar gebruikt YouTube
  • 71% van de mensen tussen de 26-35 jaar gebruikt YouTube
  • 67% van de mensen tussen de 36-45 jaar gebruikt YouTube
  • 66% van de mensen tussen de 46-55 jaar gebruikt YouTube
  • 58% van de mensen die 55 plussers gebruikt YouTube

Inkomen

  • 83% van de huishoudens met een jaarinkomen minder dan € 25.000 gebruikt YouTube
  • 81% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 25.000 en € 50.000 gebruikt YouTube
  • 80% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 50.000 en € 59.000 gebruikt YouTube
  • 80% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 59.000 en € 66.500 gebruikt YouTube
  • 82% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 66.500 en € 82.500 gebruikt YouTube
  • 89% van de huishoudens met een jaarinkomen van meer dan € 82.500.000 gebruikt YouTube

Geslacht

  • 55% van de YouTube-gebruikers is vrouw
  • 45% van de YouTube-gebruikers is man

Tijd

YouTube-gebruikers brengen gemiddeld 11,43 minuten per dag op het platform door

snapchat-blog
Demografische gegevens Snapchat

Snapchat heeft maandelijks 381 miljoen actieve gebruikers

Leeftijd

  • 53% van de mensen tussen de 15-25 jaar gebruikt Snapchat
  • 34% van de mensen tussen de 26-35 jaar gebruikt Snapchat
  • 18% van de mensen tussen de 36 en 45 jaar gebruikt Snapchat
  • 11% van de mensen tussen de 46-55 jaar gebruikt Snapchat
  • 4% van de mensen die 55-plussers gebruikt Snapchat

Inkomen

  • 32% van de huishoudens met een jaarinkomen minder dan € 25.000 gebruikt Snapchat
  • 33% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 25.000 en € 50.000 gebruikt Snapchat
  • 31% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 50.000 en € 59.000 gebruikt Snapchat
  • 42 van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 59.000 en € 66.500 gebruiken Snapchat
  • 39% van de huishoudens met een jaarinkomen tussen € 66.500 en € 82.500 gebruikt Snapchat
  • 39% van de huishoudens met een jaarinkomen van meer dan € 82.500 gebruikt Snapchat

Geslacht

  • 61% van de Snapchat-gebruikers is vrouw
  • 38% van de Snapchat-gebruikers is man

Tijd

Snapchat-gebruikers brengen gemiddeld 30 minuten per dag op het platform door

Bron: https://www.statista.com/

footer-team

© 2021 Drijfveer Media | Algemene voorwaarden | Privacy | Sitemap

Drijfveer Media scoort een 4,7 / 5 op basis van 98 beoordelingen.