Leestijd: 5 minuten

Google-Business
Robert-Team

Robert

Google Mijn Bedrijf optimalisatie, 7 goede tips

Vroeger kon een lokale televisie-, radio- of krantenreclame nog een flink impact hebben. Maar die vorm van reclame loopt op haar laatste benen en is gewoon niet meer interessant als je veel mensen wil bereiken.

Gelukkig zijn er veel andere kanalen beschikbaar, met als beste het internet! Met behulp van zoekmachineoptimalisatie (SEO), kan je in contact komen met je doelgroep. Met je eigen site, maar ook met Google Mijn Bedrijf. Google Mijn Bedrijf kan een geweldig instrument zijn om klanten te werven voor je bedrijf.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf is een hulpmiddel voor het maken en beheren van profielen waarmee lokale bedrijven hun bedrijfsinformatie kunnen samenstellen en presenteren aan potentiële klanten. Google Mijn Bedrijf komt meestal bovenaan of hoog in de zoekresultaten als je specifiek zoekt. Zie voorbeeld:

Een bedrijfsprofiel omvat veel zaken zoals de locatie van het bedrijf, openingstijden, reviews, contactgegevens. Google gebruikt deze informatie vervolgens om jouw bedrijf via zoekmachines te presenteren. Als je op een exacte bedrijfsnaam zoekt krijg je een groter profiel te zien. Zie voorbeeld:

Waarom zou je jouw Google Mijn Bedrijf profiel optimaliseren?

Houd er rekening mee dat wanneer iemand online naar een bepaalde service zoekt, er letterlijk honderden bedrijven zijn die dat aanbieden. Een zoeker heeft keuze te over. Als jouw Google Mijn Bedrijf profiel goed geoptimaliseerd is, dan is jouw profiel als eerste te zien. Met één klik komt de bezoeker dan via je profiel meer over jouw specifieke bedrijf te weten. Dat maakt de kans aanzienlijk groter dat de zoeker ook contact opneemt.

Hier zijn vijf manieren om je bedrijfsvermelding op Google te optimaliseren.

1. Vul alle details in waar Google Mijn Bedrijf om vraagt

Het toevoegen van je bedrijfsnaam en een linkje naar jouw website is niet goed genoeg. Let op contactgegevens, openingstijden, adres, werkgebied, etc. Deze details helpen om van jouw bedrijf een ​​goed bedrijfsprofiel te maken, dus meer dan slechts een vermelding onderin.

2. Verifieer jouw bedrijfsvermelding

Zelfs als je al een vermelding op Google Mijn Bedrijf hebt, moet je deze alsnog verifiëren. Google maakt zelf ook profielen aan, maar die zijn onvolledig ingevuld. Verifiëren gaat per post. Je moet een postadres opgeven om de verificatiecode te ontvangen, dus zorg ervoor dat jouw adres correct is ingevuld.

3. Focus op beoordelingen

Wij nemen aan dat je weet dat recensies op Google Mijn Bedrijf van invloed zijn op hoe goed jouw website organisch scoort én hoe hoog jouw profiel komt. We hebben het natuurlijk wel over positieve en echte recensies. Hoe meer positieve beoordelingen je op je profiel hebt, hoe groter de kans dat je door Google aan je doelgroep gepresenteerd wordt.

Vanwege de richtlijnen van Google mag je je vrienden, familie en buurman niet vragen om reviews achter te laten op je Google Mijn Bedrijf-profiel. Reviews kopen is al helemaal uit den boze. De beoordelingen moeten rechtstreeks afkomstig zijn van echte klanten die zaken met jou hebben gedaan. Houd dat in gedachten en zorg ervoor dat je tevreden klanten actief vraagt ​​om een ​​recensie op jouw Google Mijn Bedrijf profiel achter te laten.

Als je ingelogd bent kan je een kort linkje maken naar de plek waar je klanten een review kunnen achterlaten. Die van ons vind je hier. Leg je klanten uit dat het achterlaten van een recensie een kleine moeite is maar veel voor je betekent.

4. Voeg foto's toe

Onderzoek toont aan dat Google Mijn Bedrijf-profielen met foto's meer weergaven, kliks en route-omschrijvingsverzoeken krijgen dan profielen zonder afbeeldingen.

Neem even de tijd om mooie foto’s van je opgeruimde kantoor, gevel, medewerkers en ingang te maken. Zorg voor hoge kwaliteit, dan onderscheid je je al snel van je concurrentie. Maak een collectie foto’s die uitstraalt dat jouw bedrijf betrouwbaar en kundig is.

5. Vul je eigen FAQ in

Maak een lijst met de meest gestelde vragen die jouw bedrijf krijgt. Vraag, beantwoord en stem op je antwoord. Dit is niet in strijd met de algemene voorwaarden van Google. Google adviseert dit zelfs. Denk er ook aan om in de vragen en antwoorden je standaard keywords te gebruiken.

6. Voeg producten en diensten toe

Het toevoegen van producten en services met keywords erin is verstandig en het helpt om hoger in de resultaten te komen. Geef bij het toevoegen van producten en services de naam, beschrijving en prijs op (indien van toepassing). De volledige beschrijving wordt weergegeven zodra een zoeker op het product klikt. Google kan ook linken naar jouw producten vanuit je categoriegedeelte.

7. Onderhoud je profiel

Je zal gezien hebben dat een Google Mijn Bedrijf profiel niet een éénmalige klus is. Het is een fantastisch onlinemarketingkanaal om je lokale doelgroep te begrijpen, maar het heeft blijvende aandacht nodig. Werk wijzigingen van je bedrijf, hoe klein ook (bijv. tel nummer), altijd bij. Post zo nu en dan een bericht. Plaats geregeld een nieuwe foto en monitor reviews. Houd ook in de gaten of er nieuwe functies bijkomen. Google Mijn Bedrijf is een service van Google die vaak inhoudelijke verbeterd en gewijzigd wordt.

Tot slot

Hoewel er misschien veel komt kijken bij het maken en onderhouden van een Google Mijn Bedrijf-vermelding, gaat de beloning verder dan elke inspanning die je eraan besteedt. Dus ga vandaag nog aan de slag en profiteer van deze marketingstrategie.

Geen tijd of zin? Wij doen het met veel plezier voor jouw onderneming, je hoeft het alleen maar te vragen…

footer-team

© 2021 Drijfveer Media | Algemene voorwaarden | Privacy | Sitemap

Drijfveer Media scoort een 4,7 / 5 op basis van 98 beoordelingen.