Hoe ziet een goede bedankpagina eruit?

bedankpagina

Een bedankpagina op een website wordt over het algemeen getoond na het voltooien van een actie, meestal na een verkoop. Het doel is om waarde te bieden in ruil voor hun informatie. Een bedankpagina biedt de kans om bezoekers die al geïnteresseerd zijn in de informatie die je publiceert, up- en/of cross-sell aan te bieden.

Soorten bedankpagina’s

Het eerste type bedankpagina is een formulier voor een extra aanbieding. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een bezoeker zojuist een leveranciersvergelijking op de website heeft gedownload. Je weet hierdoor dat de bezoeker jouw diensten overweegt. Met dit in het achterhoofd kan een bedankpagina een formulier bevatten waarin de bezoeker zich kan aanmelden voor bijvoorbeeld een demo of Webinar waarin producten worden vergeleken.

Het tweede type bedankpagina bevat geen formulier, hier wordt vaak uitsluitend gebruik gemaakt van call-to-actions naar andere relevante aanbiedingen om leadconversies te verhogen. Afhankelijk van de branche en het type aanbieding, kan je ook overwegen de nieuwste blogs te presenteren of een video toe te voegen aan een bedankpagina. De vuistregel hier is dat je test welke tactieken het meest effectief zijn voor je bedankpagina’s. Onthoud vooral dat de bedankpagina een aanvulling moet zijn op het oorspronkelijke aanbod van een bestemmingspagina.

Praktische tips

Een bedankpagina kan eenvoudig worden gemaakt door een bestaande bestemmingspagina-sjabloon in bijvoorbeeld HubSpot te gebruiken. Je behoudt of verwijdert het formulier op de bestemmingspagina, afhankelijk van het type formaat dat je kiest. Volg daarna de stappen hieronder.

Link naar het originele aanbod

De eerste stap is het gebruik van een ankerlink of -knop naar de inhoud van de oorspronkelijke aanbieding. Als het aanbod een aanbieding of beoordeling is, vertel dan wat de bezoeker kan verwachten. Je kunt bijvoorbeeld de volgende tekst inzetten: “Bedankt voor je interesse in een gratis demo. Onze consultants nemen binnen 48 uur contact met je op.” Zorg ervoor dat je de waarde van de oorspronkelijke aanbieding herhaalt in de kopie rond de ankerlink of -knop.

Voeg relevante CTA’s toe

Als je geen formulier op de bedankpagina gebruikt of meer dan één aanbieding wilt delen, kun je call-to-actions toevoegen die linken naar relevante aanbiedingen. Jouw lead heeft bijvoorbeeld zojuist een E-book gedownload. Verplaats ze verder in de trechter door CTA’s toe te voegen voor je aankomende Webinars of een gratis demo.

Voeg knoppen voor sociaal delen in

Door sociale deelknoppen toe te voegen aan een bedankpagina, krijgt een nieuwe lead de kans om het aanbod met anderen in hun netwerk te delen. Koppel de sociale deelknoppen aan de oorspronkelijke bestemmingspagina in plaats van aan de bedankpagina.

Overweeg om slimme inhoud te gebruiken

Misschien heb je al wat informatie over de bezoeker, zoals welke pagina’s ze al op je website hebben bezocht. Gebruik deze informatie om de beste inhoud te bepalen die betrekking heeft op deze bezoeker en deze door de journey te leiden. Natuurlijk is het belangrijk om een ​​paar cruciale stappen te volgen bij het gebruik van slimme inhoud op je bedankpagina’s.

Scroll naar boven