Leestijd: 4 minuten

seo-blog
Thorgall-Team

Thorgall 

Wat is SEO en waarom is het belangrijk?

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het optimaliseren van een website om meer relevant verkeer aan te trekken vanuit de organische (gratis) resultaten van een zoekmachine. De overgrote meerderheid van online bezigheden begint bij een zoekmachine. Er wordt veel gesproken over de voortdurend evoluerende algoritmen van Google en hoe je deze kunt bijhouden. Het is daarom belangrijk om het officiële doel van Google te begrijpen, namelijk: de beste ervaring voor de zoekmachinegebruiker bieden.

Bij SEO is het belangrijk dat je begrijpt waar je doelgroep naar op zoek is, en dat je inhoud maakt die aan die behoeften voldoet. Wanneer je jouw doelgroep volledig in kaart hebt gebracht kun je de inhoud van je website afstemmen op de taal die jouw klanten gebruiken wanneer ze op zoek gaan naar jouw dienst en/of onderwerp.

Om te begrijpen hoe SEO jouw bedrijf kan helpen, moet je even teruggaan naar de laatste keer dat je zelf iets binnen Google hebt opgezocht. Hoeveel resultatenpagina's heb je toen zelf doorgeklikt? De gemiddelde klikfrequentie voor het beste zoekresultaat op Google is 31,7%, de top 3 zoekresultaten op Google zijn goed voor 75,1% van de klikken, dit toont aan hoe belangrijk het is dat dat je bovenin Google komt te staan op de voor jou belangrijke zoektermen.

Een zorgvuldig ontworpen SEO-strategie helpt Google om de inhoud van een website te rangschikken en op waarde te schatten, wat uiteindelijk zal resulteren in betere posities. Pas als je zelf begrijpt wat SEO is en hoe het in werkt, wordt het duidelijk hoe SEO jouw bedrijf kan helpen.

Waarom SEO?

Google kijkt naar verschillende factoren bij het bepalen van de rangschikking van websites. Ze willen websites met inhoud tonen die relevant zijn voor de zoekopdracht van de gebruiker, maar die ook kunnen worden vertrouwd. Het belangrijkste om te onthouden over SEO is dat zoekmachines hun gebruikers echt waarde willen bieden. Dat is in ieder geval de officiële missie…

De algoritmen van zoekmachines zijn ingesteld om sites te vinden die waarde, relevante inhoud en informatie van experts bieden die overeenkomen met de zoekopdracht. Een zoekmachine stuurt "bots" uit om door de sitecode van een website te kruipen en de autoriteit te bepalen. Het doel is om pagina's met oude, herhalende inhoud of inhoud van lage kwaliteit te vermijden.

Hoe kan SEO jouw bedrijf laten groeien?

Het merendeel van de onlineactiviteiten, inclusief onderzoek naar producten en diensten, begint bij zoekmachines. Zoekopdrachten in Google zijn zeer gericht; de gebruiker is specifiek op zoek naar informatie met betrekking tot die vraag. Daarom is het waardevol om relevante inhoud te verstrekken als je een product of dienst hebt met betrekking tot de vraag. De meeste zoekers kiezen de eerste resultaten op de pagina.

Het hebben van een SEO-strategie die je hoog op pagina één van Google krijgt is van cruciaal belang als je commerciële doelen hebt. Als je pas net begonnen bent met SEO moet je begrijpen dat dit een continu proces is dat tijd en geduld vereist. Want hoewel de meeste SEO-inspanningen snel kunnen worden geïmplementeerd, hebben de resultaten vaak tijd nodig.

Als je denkt dat jouw bedrijf baat kan hebben bij zoekmachine-optimalisatie, neem dan vandaag nog contact op met één van onze specialisten!

footer-team

© 2022 Drijfveer Media | Algemene voorwaarden | Privacy | Sitemap

Drijfveer Media scoort een 4,7 / 5 op basis van 98 beoordelingen.