Content marketing uitbesteden

Meer bezoekers door slimme content

4.8
5/5

98 beoordelingen

Goede teksten dragen bij aan de geloofwaardigheid

Content marketing vereist geweldige content, veel content en regelmaat. Hier zijn enkele redenen waarom jouw bedrijf zou moeten overwegen om content marketing uit te besteden. Als eigenaar of ondernemer moet je alle factoren overwegen die jou zouden kunnen helpen met de groei van je bedrijf. Content marketing is daar één van.

Contentmarketing genereert ruim drie keer zoveel leads als traditionele marketing en kost 62% minder. Begin er vandaag nog mee, onze tekst virtuozen zitten al klaar! Bel of mail ons.

Waarom content marketing uitbesteden?

Content marketing is ongetwijfeld een van de effectiefste methodes om jouw bedrijf succesvol te maken. In dit tijdperk van digitalisering wordt je bedrijf pas als authentiek en geloofwaardig beschouwd als je over een ijzersterke website beschikt. Het is echter niet voldoende om alleen een website te maken, maar je moet het onderhouden en regelmatig updaten om het vertrouwen van de bezoekers te winnen. Mensen bezoeken graag een website als ze het interessant vinden. In de nabije toekomst zijn deze bezoekers degenen die jouw loyale klanten kunnen worden.

Content marketing is geen kinderspel en het beperkt zich niet tot tekstschrijven alleen. Het is veel meer dan dat, het gaat over het begrijpen van jouw doelgroep, het bedenken van passende strategieën, intensief onderzoek uitvoeren en vervolgens een hoogwaardige, boeiende en heldere tekst schrijven. Je hebt een professional nodig die goed kan schrijven en een onderlegde content marketeer die de inhoud effectief kan promoten op internet.

Als jij medewerkers in je team hebt die over de vaardigheden beschikken om het project op zich te nemen, dan is dat geweldig en hoef je het niet uit te besteden. Als jij en jouw teamleden echter niet over de vereiste vaardigheden beschikken, dan is het beter om de content marketing wel uit te besteden.

Maar als de teksten gebaseerd zijn op jouw kennis, dan kan je overwegen om die inhoud te combineren met een begenadigd team van tekstschrijvers en marketeers. Die tekstschrijvers en marketeers zetten dan het verhaal overtuigend op papier en kunnen het artikel onder de aandacht brengen van de doelgroep.

De gouden regel van content marketing: hoe meer tijd je besteedt aan het maken van content en online marketing, hoe beter de resultaten die je behaalt. Goede content kan niet meteen worden geschreven. Spammerige opvulteksten kan in een handomdraai worden geschreven, internet staat er vol mee, maar teksten van kwaliteit vragen veel aandacht en tijd.

Aan het onderzoeken, analyseren van markttendensen en het ontwikkelen van content die boeiend en informatief is, wordt veel tijd besteed. Zelfs als je experts in jouw team hebt, moet je jezelf afvragen of zij wel tijd hebben om aan content marketing te doen. Tijd vrijmaken voor het schrijven van teksten gaat ten koste van andere taken binnen je bedrijf. Uitbesteden bespaart je juist tijd, zodat jij en jouw medewerkers zich kunnen concentreren op jouw organisatie. Hierdoor kunnen meerdere projecten tegelijkertijd worden voltooid en zo doet iedereen waar hij/zij het beste in is.

Grotere bedrijven kunnen een beroep doen op hun eigen marketing en communicatieteam voor het schrijven van content. Ze trainen het team zodat de leden vaardig worden in het ontwikkelen van een content marketingstrategie. Dit vereist echter veel tijd, energie en geld.

Als je geld kunt uitgeven en tijd kunt besteden aan het trainen van je personeel, dan is dat een optie. Maar het probleem dat hier opduikt, is dat werknemers niet meer honkvast zijn en volgende maand zomaar ergens anders aan de slag kunnen gaan. In plaats van continu je medewerkers te trainen, kan je ervoor kiezen om content marketing uit te besteden.

Content is koning en hoogwaardige teksten verhogen de effectiviteit van jouw website. Om inhoud van hoge kwaliteit te krijgen, heb je de expertise van bedreven schrijvers nodig. Ervaren en goed gevestigde schrijvers vragen flinke salarissen omdat ze weten wat hun woorden kunnnen opleveren. Maar als je budget het toestaat om fulltime tekstschrijvers en marketeers in dienst te nemen, dan is dat natuurlijk de beste optie.

Maar personeel is duur en wordt altijd doorbetaald, ook in rustigere periodes. Aan de andere kant, als je content marketing uitbesteedt, hoef je alleen te betalen voor de uren die er door een tekstschrijver aan jouw content marketing besteed wordt. Dit kan een aanzienlijke hoeveelheid geld besparen. Dus, als je niet genoeg geld heeft om een extra medewerker te ondersteunen, dan kan je ervoor kiezen om inhoud uit te besteden.

Door content marketing uit te besteden, kan je de taak door contentmarketeers uit laten voeren. Mogelijk vind je geen werknemer in jouw team die kennis heeft van zowel online marketing als van tekstschrijven. Jij kan de inhoud echter uitbesteden aan een online marketingbureau, zodat het project wordt afgehandeld door experts in het veld. Dit verkleint de kans op het krijgen van slechte teksten en een lage ROI. Het beste deel van het uitbesteden van inhoud is dat je inhoud voor elke niche kan laten schrijven en promoten.

Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Puck van der Meulen

Wil je jouw online zichtbaarheid vergroten en meer klanten bereiken? Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe wij jou kunnen helpen om jouw doelen te bereiken.
Scroll naar boven