Content marketing uitbesteden

Massa's meer websitebezoekers door slimme content

Content marketing vereist geweldige content, veel content en regelmaat. Hier zijn enkele redenen waarom jouw bedrijf zou moeten overwegen om content marketing uit te besteden. Als eigenaar of ondernemer moet je alle factoren overwegen die jou zouden kunnen helpen met de groei van je bedrijf. Content marketing is daar één van.

De beste manier om jouw website levendig te houden, is door nieuwe content te plaatsen - met name blogberichten. Het schrijven van een blogpost met als doel om maar tekst op je website te krijgen, werkt niet. Hoogwaardige en aantrekkelijke inhoud is wat jouw doelgroep eist. Tekst met goede inhoud draagt enorm bij aan de geloofwaardigheid van jouw bedrijf.

Contentmarketing genereert ruim drie keer zoveel leads als traditionele marketing en kost 62% minder. Begin er vandaag nog mee, onze tekst virtuozen zitten al klaar! Bel of mail ons.

Long-read

Waarom content marketing uitbesteden?

Content marketing is ongetwijfeld een van de effectiefste methodes om jouw bedrijf succesvol te maken. In dit tijdperk van digitalisering wordt je bedrijf pas als authentiek en geloofwaardig beschouwd als je over een ijzersterke website beschikt. Het is echter niet voldoende om alleen een website te maken, maar je moet het onderhouden en regelmatig updaten om het vertrouwen van de bezoekers te winnen. Mensen bezoeken graag een website als ze het interessant vinden. In de nabije toekomst zijn deze bezoekers degenen die jouw loyale klanten kunnen worden.

''Wij helpen je graag met content marketing en elke andere denkbare vorm van online marketing.''

Miriam-contentspecialist

Redacteur

Miriam Ootjers

Wat feiten op een rij

  • Bedrijven die content marketing gebruiken, krijgen meer websiteverkeer dan bedrijven die afhankelijk zijn van traditionele marketing
  • Het helpt consumenten om verbinding te maken met jouw merk
  • Content marketing kost minder dan traditionele marketingkanalen, maar genereert meer dan twee keer zoveel leads
  • De meeste marketeers gebruiken content marketing in hun marketingcampagnes
  • Content marketing levert hoge conversiepercentages op
  • De aandacht van de doelgroep wordt eerder verkregen door artikelen en blogs dan door traditionele advertenties

Is content marketing nodig?

Het creëren van hoogwaardige content is een pittige uitdaging voor ondernemers omdat ze meestal geen budget hebben om een speciaal team van tekstschrijvers en marketeers te creëren. Zelf de content marketing doen is meestal ook een slecht idee, omdat ze zich moeten concentreren op grotere dingen binnen hun eigen bedrijf. Maar als er niet regelmatig nieuwe content op jouw website wordt geplaatst, dan kan je niet profiteren van het effect dat content marketing heeft.

Hoe kan je dan met grote regelmaat content op je website krijgen als je mankracht en tijd tekort komt? Je kan content marketing uitbesteden voor je bedrijf. Er zijn verschillende voordelen van het uitbesteden van content marketing. Het bespaart je tijd, energie en geld. Bovendien krijg je de content dan van mensen met expertise. Je ontvangt dus inhoudelijke teksten van hoge kwaliteit waardoor een hogere ROI gegarandeerd is.

Definitie van Content Marketing:

Een vorm van marketing (branding) waarbij het bieden van relevante informatie (content) voor de doelgroep centraal staat.

65%

van de bedrijven kan geen content creëren dat goed aansluit bij de doelgroep.

74%

van de internetters let op de kwaliteit van spelling en grammatica op bedrijfswebsites.

3 (1)

Redenen om content marketing uit te besteden

Er zijn verschillende soorten bedrijven en het is afhankelijk van de situatie en jouw budget of je tekst wilt uitbesteden of niet. Hier zijn enkele tips die jou kunnen helpen bij het maken van een keuze om uit te besteden of te vertrouwen op je eigen kwaliteiten en/of eigen team.

0%

van de klanten leest graag artikelen over hun merk.

0%

van de consumenten staat positiever tegenover een merk na het lezen van custom content.

0%

van de consumenten voelt zich meer verbonden met een merk door content marketing.
1

Verschillende projecten, verschillende vaardigheden

Content marketing is geen kinderspel en het beperkt zich niet tot tekstschrijven alleen. Het is veel meer dan dat, het gaat over het begrijpen van jouw doelgroep, het bedenken van passende strategieën, intensief onderzoek uitvoeren en vervolgens een hoogwaardige, boeiende en heldere tekst schrijven. Je hebt een professional nodig die goed kan schrijven en een onderlegde content marketeer die de inhoud effectief kan promoten op internet.

Als jij medewerkers in je team hebt die over de vaardigheden beschikken om het project op zich te nemen, dan is dat geweldig en hoef je het niet uit te besteden. Als jij en jouw teamleden echter niet over de vereiste vaardigheden beschikken, dan is het beter om de content marketing wel uit te besteden.

Maar als de teksten gebaseerd zijn op jouw kennis, dan kan je overwegen om die inhoud te combineren met een begenadigd team van tekstschrijvers en marketeers. Die tekstschrijvers en marketeers zetten dan het verhaal overtuigend op papier en kunnen het artikel onder de aandacht brengen van de doelgroep.

2

Tijdsfactor

De gouden regel van content marketing: hoe meer tijd je besteedt aan het maken van content en online marketing, hoe beter de resultaten die je behaalt. Goede content kan niet meteen worden geschreven. Spammerige opvulteksten kan in een handomdraai worden geschreven, internet staat er vol mee, maar teksten van kwaliteit vragen veel aandacht en tijd.

Aan het onderzoeken, analyseren van markttendensen en het ontwikkelen van content die boeiend en informatief is, wordt veel tijd besteed. Zelfs als je experts in jouw team hebt, moet je jezelf afvragen of zij wel tijd hebben om aan content marketing te doen. Tijd vrijmaken voor het schrijven van teksten gaat ten koste van andere taken binnen je bedrijf. Uitbesteden bespaart je juist tijd, zodat jij en jouw medewerkers zich kunnen concentreren op jouw organisatie. Hierdoor kunnen meerdere projecten tegelijkertijd worden voltooid en zo doet iedereen waar hij/zij het beste in is.

contentmarketing

74%

van de internetters let op de kwaliteit van spelling en grammatica op bedrijfswebsites.

3

Het interne content team moet regelmatig worden getraind

Grotere bedrijven kunnen een beroep doen op hun eigen marketing en communicatieteam voor het schrijven van content. Ze trainen het team zodat de leden vaardig worden in het ontwikkelen van een content marketingstrategie. Dit vereist echter veel tijd, energie en geld.

Als je geld kunt uitgeven en tijd kunt besteden aan het trainen van je personeel, dan is dat een optie. Maar het probleem dat hier opduikt, is dat werknemers niet meer honkvast zijn en volgende maand zomaar ergens anders aan de slag kunnen gaan. In plaats van continu je medewerkers te trainen, kan je ervoor kiezen om content marketing uit te besteden.

4

Budget voor content marketing

Content is koning en hoogwaardige teksten verhogen de effectiviteit van jouw website. Om inhoud van hoge kwaliteit te krijgen, heb je de expertise van bedreven schrijvers nodig. Ervaren en goed gevestigde schrijvers vragen flinke salarissen omdat ze weten wat hun woorden kunnnen opleveren. Maar als je budget het toestaat om fulltime tekstschrijvers en marketeers in dienst te nemen, dan is dat natuurlijk de beste optie.

Maar personeel is duur en wordt altijd doorbetaald, ook in rustigere periodes. Aan de andere kant, als je content marketing uitbesteedt, hoef je alleen te betalen voor de uren die er door een tekstschrijver aan jouw content marketing besteed wordt. Dit kan een aanzienlijke hoeveelheid geld besparen. Dus, als je niet genoeg geld heeft om een extra medewerker te ondersteunen, dan kan je ervoor kiezen om inhoud uit te besteden.

Tussendoortje

Content marketing is als onderdeel van een internetmarketingstrategie nauw verbonden met zoekmachineoptimalisatie of 'SEO'. Copywriters die content schrijven, moeten doorgaans rekening houden met SEO-technieken, zoals het gebruik van specifieke zoektermen.

5

Breed scala aan goede teksten voor jouw bedrijf

Door content marketing uit te besteden, kan je de taak door contentmarketeers uit laten voeren. Mogelijk vind je geen werknemer in jouw team die kennis heeft van zowel online marketing als van tekstschrijven. Jij kan de inhoud echter uitbesteden aan een online marketingbureau, zodat het project wordt afgehandeld door experts in het veld. Dit verkleint de kans op het krijgen van slechte teksten en een lage ROI. Het beste deel van het uitbesteden van inhoud is dat je inhoud voor elke niche kan laten schrijven en promoten.

6

Breed scala aan goede teksten voor jouw bedrijf

Het schrijven van hoogwaardige content is een belangrijke strategie voor ieder bedrijf en het uitbesteden van inhoud helpt je hierbij. Originele en inhoudelijke teksten worden gewaardeerd door je doelgroep en houdt ze betrokken bij jouw bedrijf. Een professioneel online marketingbureau met tekstschrijvers kent het belang van unieke en kwalitatieve content. Bovendien zorgen plagiaatcontroles, spellingscontroles en andere kwaliteitscontroles ervoor dat je niets minder dan een meesterwerk ontvangt.

Content-is-king

Meer weten over content marketing?

Neem vrijblijvend contact met ons op, we staan je graag te woord!

Waar moet ik content marketing uitbesteden?

Er is een overvloed aan online platforms waar je freelancers of bureaus kunt vinden die content voor je kunnen ontwikkelen. Maar om een constante stroom van ijzersterke en converterend content te krijgen moet je vertrouwen op een online marketingbureau.

In de huidige tijd heeft content marketing een voorsprong op traditionele marketingtechnieken. Voor eigenaren van kleine bedrijven en ondernemers is het een strategie die hun bedrijf enorm kan laten groeien. Een blog starten en regelmatig voorzien van nieuwe tekst is iets wat jouw bezoekers vertrouwen geeft. Dit helpt bij het genereren van leads en uiteindelijk het converteren van leads naar klanten.

Vraag naar de mogelijkheden

Wil je ook in content marketing inzetten maar heb je zelf geen tijd of weet je niet hoe te beginnen? Wij doen het graag voor je. Hierdoor heb je zelf meer tijd over voor het uitvoeren van jouw kernactiviteiten. Wij nodigen je van harte uit om contact op te nemen en je wensen te bespreken. Onze specialisten kunnen je vrijblijvend adviseren.

footer-team

© 2022 Drijfveer Media | Algemene voorwaarden | Privacy | Sitemap

Drijfveer Media scoort een 4,7 / 5 op basis van 98 beoordelingen.