Contentmarketing uitbesteden

Is dat een goed idee?

Contentmarketing uitbesteden

Is dat een goed idee?

Contentmarketing uitbesteden, 6 redenen

Contentmarketing vereist geweldige content, veel content en regelmaat. Hier zijn enkele redenen waarom jouw bedrijf zou moeten overwegen om contentmarketing uit te besteden. Als eigenaar of ondernemer van een klein bedrijf moet je alle factoren overwegen die jou zouden kunnen helpen met de groei van je bedrijf. Contentmarketing is daar één van.

Contentmarketing is ongetwijfeld een van de effectiefste methodes om jouw bedrijf succesvol te maken. In dit tijdperk van digitalisering wordt je bedrijf pas als authentiek en geloofwaardig beschouwd als je over een ijzersterke website beschikt.

Het is echter niet voldoende om alleen een website te maken, maar je moet het onderhouden en regelmatig updaten om het vertrouwen van de bezoekers te winnen.

Mensen bezoeken graag een website als ze het interessant vinden. In de nabije toekomst zijn deze bezoekers degenen die jouw loyale klanten kunnen worden.

Dus, wat houdt jouw website actief en levendig?

De beste manier om jouw website levendig te houden, is door nieuwe content te plaatsen - met name blogberichten. Het schrijven van een blogpost met als doel om maar tekst op je website te krijgen, werkt niet. Hoogwaardige en aantrekkelijke inhoud is wat jouw doelgroep eist. Tekst met goede inhoud draagt enorm bij aan de geloofwaardigheid van jouw bedrijf.

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing omvat alle soorten marketing waarbij 'content' – inhoud of informatie voor de consument – wordt gemaakt en verspreid. Die content kan zowel tekstueel als audiovisueel zijn, gaande van nieuws- en blogberichten over casestudy's en handleidingen tot video's en infographics.

Hier zijn enkele feiten die het belang van contentmarketing benadrukken:

  • Bedrijven die contentmarketing gebruiken, krijgen meer websiteverkeer dan bedrijven die afhankelijk zijn van traditionele marketing
  • Het helpt consumenten om verbinding te maken met jouw merk 
  • Contentmarketing kost minder dan traditionele marketingkanalen, maar genereert meer dan twee keer zoveel leads
  • De meeste marketeers gebruiken contentmarketing in hun marketingcampagnes
  • Contentmarketing levert hoge conversiepercentages op
  • De aandacht van de doelgroep wordt eerder verkregen door artikelen en blogs dan door traditionele advertenties

Contentmarketing is verbonden aan SEO

Contentmarketing is als onderdeel van een internetmarketingstrategie nauw verbonden met zoekmachineoptimalisatie of 'SEO'. Copywriters die content schrijven, moeten doorgaans rekening houden met SEO-technieken, zoals het gebruik van specifieke zoektermen.

Content-is-king

Is contentmarketing zinvol?

Het creëren van hoogwaardige content is een pittige uitdaging voor ondernemers omdat ze meestal geen budget hebben om een speciaal team van tekstschrijvers en marketeers te creëren. Zelf de contentmarketing doen is meestal ook een slecht idee, omdat ze zich moeten concentreren op grotere dingen binnen hun eigen bedrijf. Maar als er niet regelmatig nieuwe content op jouw website wordt geplaatst, dan kan je niet profiteren van het effect dat contentmarketing heeft.

Blogberichten-statistieken

Hoe kan je dan met grote regelmaat content op je website krijgen als je mankracht en tijd tekort komt? Je kan contentmarketing uitbesteden voor je bedrijf. Er zijn verschillende voordelen van het uitbesteden van contentmarketing. Het bespaart je tijd, energie en geld. Bovendien krijg je de content dan van mensen met expertise. Je ontvangt dus inhoudelijke teksten van hoge kwaliteit waardoor een hogere ROI gegarandeerd is.

74% van de internetters let op de kwaliteit van spelling en grammatica op bedrijfswebsites.

Contentmarketing uitbesteden? De 6 redenen op een rijtje

Er zijn verschillende soorten bedrijven en het is afhankelijk van de situatie en jouw budget of je tekst wilt uitbesteden of niet. Hier zijn enkele tips die jou kunnen helpen bij het maken van een keuze om uit te besteden of te vertrouwen op je eigen kwaliteiten en/of eigen team.

1. Verschillende projecten hebben verschillende vaardigheden, kennis en expertise nodig

Contentmarketing is geen kinderspel en het beperkt zich niet tot tekstschrijven alleen. Het is veel meer dan dat, het gaat over het begrijpen van jouw doelgroep, het bedenken van passende strategieën, intensief onderzoek uitvoeren en vervolgens een hoogwaardige, boeiende en heldere tekst schrijven. Je hebt een professional nodig die goed kan schrijven en een onderlegde contentmarketeer die de inhoud effectief kan promoten op internet.

Als jij medewerkers in je team hebt die over de vaardigheden beschikken om het project op zich te nemen, dan is dat geweldig en hoef je het niet uit te besteden. Als jij en jouw teamleden echter niet over de vereiste vaardigheden beschikken, dan is het beter om de contentmarketing wel uit te besteden.

Maar als de teksten gebaseerd zijn op jouw kennis, dan kan je overwegen om die inhoud te combineren met een begenadigd team van tekstschrijvers en marketeers. Die tekstschrijvers en marketeers zetten dan het verhaal overtuigend op papier en kunnen het artikel onder de aandacht brengen van de doelgroep.

59% van de internetters doet geen zaken met een bedrijf dat duidelijke spelling- of grammaticafouten maakt.

2. Tijdsfactor

De gouden regel van contentmarketing: hoe meer tijd je besteedt aan het maken van content en online marketing, hoe beter de resultaten die je behaalt. Goede content kan niet meteen worden geschreven. Spammerige opvulteksten kan in een handomdraai worden geschreven, internet staat er vol mee, maar teksten van kwaliteit vragen veel aandacht en tijd.

Aan het onderzoeken, analyseren van markttendensen en het ontwikkelen van content die boeiend en informatief is, wordt veel tijd besteed. Zelfs als je experts in jouw team hebt, moet je jezelf afvragen of zij wel tijd hebben om aan contentmarketing te doen. Tijd vrijmaken voor het schrijven van teksten gaat ten koste van andere taken binnen je bedrijf. Uitbesteden bespaart je juist tijd, zodat jij en jouw medewerkers zich kunnen concentreren op jouw organisatie. Hierdoor kunnen meerdere projecten tegelijkertijd worden voltooid en zo doet iedereen waar hij/zij het beste in is.

72% van de marketeers zegt dat relevante content de effectiefste SEO-tactiek is.

3. Het interne contentteam moet regelmatig worden getraind

Grotere bedrijven kunnen een beroep doen op hun eigen marketing en communicatieteam voor het schrijven van content. Ze trainen het team zodat de leden vaardig worden in het ontwikkelen van een contentmarketingstrategie. Dit vereist echter veel tijd, energie en geld.

Als je geld kunt uitgeven en tijd kunt besteden aan het trainen van je personeel, dan is dat een optie. Maar het probleem dat hier opduikt, is dat werknemers niet meer honkvast zijn en volgende maand zomaar ergens anders aan de slag kunnen gaan. In plaats van continu je medewerkers te trainen, kan je ervoor kiezen om contentmarketing uit te besteden.

Tussendoortje: Contentmarketing is als onderdeel van een internetmarketingstrategie nauw verbonden met zoekmachineoptimalisatie of 'SEO'. Copywriters die content schrijven, moeten doorgaans rekening houden met SEO-technieken, zoals het gebruik van specifieke zoektermen.

4. Budget voor Contentmarketing

Content is koning en hoogwaardige teksten verhogen de effectiviteit van jouw website. Om inhoud van hoge kwaliteit te krijgen, heb je de expertise van bedreven schrijvers nodig. Ervaren en goed gevestigde schrijvers vragen flinke salarissen omdat ze weten wat hun woorden kunnnen opleveren. Maar als je budget het toestaat om fulltime tekstschrijvers en marketeers in dienst te nemen, dan is dat natuurlijk de beste optie.

Maar personeel is duur en wordt altijd doorbetaald, ook in rustigere periodes. Aan de andere kant, als je contentmarketing uitbesteedt, hoef je alleen te betalen voor de uren die er door een tekstschrijver aan jouw contentmarketing besteed wordt. Dit kan een aanzienlijke hoeveelheid geld besparen. Dus, als je niet genoeg geld heeft om een extra medewerker te ondersteunen, dan kan je ervoor kiezen om inhoud uit te besteden.

78% van de consumenten heeft meer vertrouwen in een merk dat op maat geschreven en persoonlijke content aanbiedt.

5. Breed scala aan goede teksten voor jouw bedrijf

Door contentmarketing uit te besteden, kan je de taak door contentmarketeers uit laten voeren. Mogelijk vind je geen werknemer in jouw team die kennis heeft van zowel online marketing als van tekstschrijven. Jij kan de inhoud echter uitbesteden aan een online marketingbureau, zodat het project wordt afgehandeld door experts in het veld. Dit verkleint de kans op het krijgen van slechte teksten en een lage ROI. Het beste deel van het uitbesteden van inhoud is dat je inhoud voor elke niche kan laten schrijven en promoten.

In 2020 wordt wereldwijd 300 miljard dollar besteed aan contentmarketing. Dat is twee keer meer dan in 2016.

6. Behoud de kwaliteit van jouw website en maak deze authentiek

Het schrijven van hoogwaardige content is een belangrijke strategie voor ieder bedrijf en het uitbesteden van inhoud helpt je hierbij. Originele en inhoudelijke teksten worden gewaardeerd door je doelgroep en houdt ze betrokken bij jouw bedrijf. Een professioneel online marketingbureau met tekstschrijvers kent het belang van unieke en kwalitatieve content. Bovendien zorgen plagiaatcontroles, spellingscontroles en andere kwaliteitscontroles ervoor dat je niets minder dan een meesterwerk ontvangt.

Waar moet ik contentmarketing uitbesteden?

Er is een overvloed aan online platforms waar je freelancers of bureaus kunt vinden die content voor je kunnen ontwikkelen. Maar om een constante stroom van ijzersterke en converterend content te krijgen moet je vertrouwen op een online marketingbureau.

Contentmarketing is 40% goedkoper dan traditionele marketing.

Conclusie

In de huidige tijd heeft contentmarketing een voorsprong op traditionele marketingtechnieken. Voor eigenaren van kleine bedrijven en ondernemers is het een strategie die hun bedrijf enorm kan laten groeien. Een blog starten en regelmatig voorzien van nieuwe tekst is iets wat jouw bezoekers vertrouwen geeft. Dit helpt bij het genereren van leads en uiteindelijk het converteren van leads naar klanten.

Contentmarketing uitbesteden garandeert je goed onderbouwde, SEO-geoptimaliseerde en hoogwaardige artikelen. De inhoud is ontwikkeld door professionals met expertise in het veld. Overweeg de contentmarketing uit te besteden als jouw interne team vaardigheden mist en jij tijd en geld wilt besparen. 

Contactgegevens

Drijfveer Media
Noorderstaete 34
9402 XB Assen
088 - 11 55 666
info@drijfveermedia.nl

Wij zijn open
088 11 55 666

Openingstijden

Maandag 8:30 - 17:30
Dinsdag 8:30 - 17:30
Woensdag 8:30 - 17:30
Donderdag 8:30 - 17:30
Vrijdag 8:30 - 17:30
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten