De-9-slechtste-SEO-tips-voor-2014

De 9 slechtste SEO-tips voor 2014

1. Prop je website vol met zoektermen

Prop je website vol met zoektermen. Noem die zoektermen in iedere zin zodat je content net zo natuurlijk overkomt als een vliegende pinguïn (later meer over pinguïns en pagina’s volproppen). Je website draait niet om de bezoeker, maar om jou, en moet ervoor zorgen dat je site met een berg onbegrijpelijke teksten de top bereikt. Nep-interviews, verzonnen case studies of recensies van je denkbeeldige vrienden – je kunt het zo gek niet verzinnen. De bezoekers van je site zullen geen idee hebben waar je het over hebt, maar kniesoor die daarop let, toch?

2. Verspreid je site met behulp van onnatuurlijk ogende links

Iedereen weet hoe belangrijk linkbuilding is. Daarom moet je zoveel mogelijk links verzamelen. Dit kun je het beste doen door het proces te automatiseren, waardoor je in een klap, en voor weinig geld, duizenden backlinks scoort. Op die manier hoef je geen tijd kwijt te zijn aan het schrijven van nuttige content en het zorgen dat belangrijke websites in jouw niche waardevol link juice doorspelen. Link juice is voor jou net zoiets als een non-alcoholische drank: de moeite niet waard. Nee, je maakt liever Google’s pinguïn van streek, die helemaal niet lijkt op dat schattige knuffelbeest uit Happy Feet. Deze pinguïn is je ergste nachtmerrie omdat hij je zal afstraffen voor alle onnatuurlijke links naar je website.

3. Schrijf je blogs uitsluitend vanuit SEO-oogpunt

Blijf content op je blog posten omdat iemand je verteld heeft dat je dat moet doen. Het maakt niet uit of wat je schrijft goed of nuttig is. “Content is King”, dus blijf gewoon posten. Zoekmachines lezen je content, ook al lezen echte lezers je niet. Als je geen zin hebt om zelf te schrijven, huur dan iemand op Elance, Odesk of Fiverr om voor een euro per uur voor je te schrijven (in een taal die niet hun moedertaal is). Deze freelancers zullen je dankbaar zijn, want ze schrijven liever jouw onzin op dan dat ze echt aan het werk moeten.

4. Steel content van andere websites

De makkelijkste manier om aan content te komen is deze simpelweg te stelen van andere websites. De NOS, Telegraaf, Nu.nl, om een paar dwarsstraten te noemen, leveren prima materiaal dat je gewoon naar je eigen blog kunt kopiëren. Nieuws is tenslotte nieuws en waarom zou je de moeite nemen je eigen mening te verkondigen, als iemand anders er al moeite in gestoken heeft?

5. Geef al je pagina’s dezelfde titel

Je wilt hoog in de zoekresultaten belanden voor de term “kappers Amsterdam”, dus je geeft al je pagina’s deze titel mee. Een daarvan moet dit jaar toch wel op nummer 1 belanden?

6. Schrijf een persbericht en overlaad het met zoektermen

Bedrijven die persberichten verspreiden zijn een goudmijn voor backlinks. Je kunt een persbericht schrijven dat niet eens ergens over hoeft te gaan en dat vol zetten met zoektermen die lezers direct op je website doen belanden. Met een beetje geluk belandt je content op een grote hoop met andere websites van slechte kwaliteit, waardoor je autoriteit in de niche nog verder daalt en je website spammerig overkomt.

7. Staar je blind op zoektermen

Google laat je sinds kort niet meer zien met welke zoektermen bezoekers op je website zijn terechtgekomen, dus daar zal je helaas naar moeten raden. Bouw je hele websitestrategie om wat je gokt dat de zoektermen zijn. Er zijn ook vele gratis apps die je kunnen helpen in je zoektocht naar zoektermen. Met deze apps kun je ook bijhouden hoe goed je scoort op zoektermen – in plaats van te kijken hoeveel traffic die zoektermen daadwerkelijk naar je site brengen.

8. Staar je nog blinder op keyword zinnen

We zijn dol op “Online marketing bureau Groningen”. Dankzij “SEO Groningen” kunnen we je, rechtstreeks vanuit onze “Internet marketing Groningen” kantoren onze geweldige service leveren. Hier vind je onze “Internet marketing Groningen” stagiaires terwijl ze deze “Internet marketing” onzin vol zoektermen uit hun mouw schudden.

9. Geloof alles wat je webdesigner zegt omdat hij/zij nu eenmaal “de techneut” is

De webdesigner heeft je site gebouwd. Hij heeft zelfs een compleet ingerichte webwinkel voor je in elkaar gezet met betaalmogelijkheden en heeft je ook een add-on pakket verkocht om je onderneming verder te “ontwikkelen”. Het enige dat hij vergeten is, is uit te zoeken hoe Google je site moet gaan vinden. Je wacht maandenlang geduldig af, terwijl de webdesigner zegt dat deze set-up de beste is en dat je website haar weg naar de top op eigen kracht zal vinden. Als na een jaar je geduld op is en je een SEO consultant inhuurt, is de webdesigner woedend. De website is zijn kindje, niet dat van jou. De SEO consultant is een schurk die probeert dit kindje van hem te stelen.