Google Ads uitbesteden

Google Ads uitbesteden? Wel zo slim

Of je nu net begint met Google Ads of al jarenlang PPC-campagnes draait, Google Ads uitbesteden aan een specialist heeft nog steeds voordelen. Maar hoe weet je zeker of dat de juiste investering voor je bedrijf is? Hieronder bespreken we de belangrijkste redenen waarom je jouw beheer moet uitbesteden aan een online marketingbureau.

Veel bedrijven hebben niet de tijd om hun eigen campagnes te beheren. Zelfs als je een of twee mensen in je team hebt die Google Ads begrijpen en in staat zijn om je campagnes te beheren, betekent dit niet noodzakelijk dat ze voldoende tijd hebben om er mee bezig te zijn. Dit geldt vooral als de persoon die de Google Ads campagnes beheert, ook een aantal andere verantwoordelijkheden binnen het bedrijf heeft en dus niet fulltime bezig kan zijn met Google Ads.

Google Ads wordt steeds ingewikkelder en daardoor ook steeds effectiever voor professionals met ervaring. Laat ons het maximale uit jouw advertentiebudget halen. Wij leveren je geld op! Bel of mail nu.

Long-read

Waarom Google Ads uitbesteden?

Met Google Ads kun je de hele wereld gemakkelijk laten zien wat uniek is aan jouw bedrijf, zodat je klanten kunt bereiken die zoeken naar de producten of services die je biedt. Wanneer je Google Ads uitbesteedt, wordt je geholpen bij het opzetten, beheren en uitbreiden van de Google Ads campagnes. De benodigde hoeveelheid tijd en moeite wordt op deze manier gestoken in het beheren en optimaliseren van jouw campagnes, zonder dat de aandacht naar randzaken gaat. Alle tijd die aan jouw campagnes besteed wordt, helpt om jouw campagnes te verbeteren en draagt bij aan een positieve ROI (Return Of Investment).

''Wij helpen je graag met Google Ads en elke andere denkbare vorm van online marketing.''

Contact-Thorgall

Online marketeer

Thorgall van Eeden

Gebrek aan ervaring

Succesvolle Google Ads campagnes vereisen voortdurende monitoring, optimalisatie, testen en leren, en dat kost veel tijd. Als jij of iemand in jouw team de Google Ads campagnes beheert terwijl je ook andere kernbedrijfstaken uitvoert, is de kans groot dat je niet genoeg tijd hebt om je Google Ads account te beheren en te laten groeien. Je kunt best je Google Ads account instellen, maar hebt niet de tijd hebben om de campagnes dagelijks te controleren en optimaliseren.

Hoeveel ervaring heb jij of heeft jouw team echt met Google Ads? Hoewel je zeker kunt leren hoe je Google Ads zelf kunt gebruiken, zijn er veel nuances die alleen door tijd en ervaring kunnen worden geleerd. Wil jij jou Google Ads optimaal benutten, dan is het belangrijk dat iemand met de nodige kennis en kunde het account beheerd. Alleen op die manier kan het maximale resultaat behaald worden.

Als je besluit een interne PPC-expert in te huren die uitgebreide ervaring heeft met het beheren van succesvolle Ads-campagnes, zal je merken dat dit niet altijd kosteneffectief is. Naast het betalen voor de expertise van het individu, inclusief salaris en bijkomende zaken, moet je ze ook bewapenen met de tools en hulpmiddelen die nodig zijn om jouw campagnes effectief te beheren. Door Google Ads uit te besteden profiteer je van de ervaring en expertise (evenals de hulpmiddelen) en dat allemaal voor een voordeligere prijs.

Met een online marketingbureau krijg je ook toegang tot meerdere Google Ads experts. Terwijl als je een interne marketeer neemt je alleen maar kan profiteren van de ervaringen die ze hebben opgedaan in hun werk. Als je PPC-manager bijvoorbeeld een probleem tegenkomt dat ze nog niet eerder hebben behandeld, kan het even duren voordat ze het probleem hebben gevonden en hun strategie hebben bijgesteld. Wanneer je samenwerkt met een bureau, kan je profiteren van de collectieve ervaring van meerdere specialisten.

Fouten

Het is gemakkelijk om fouten te maken met PPC-campagnes. Dit is met name het geval als je niet over een speciale Google Ads specialist beschikt die jouw campagnes beheert en de resultaten in de loop van de tijd bewaakt. Zelfs de kleinste fouten kunnen uiteindelijk veel geld kosten op de lange termijn, omdat één misstap ervoor kan zorgen dat je hele campagne uit elkaar valt.

Als je merkt dat er fouten binnen jouw campagnes ontstaan, is het tijd om jouw Google Ads beheer uit te besteden aan een online marketing bureau. Aangezien PPC-beheer de primaire activiteit is van zo'n bureau, zullen de meeste fouten niet gemaakt worden en anders snel kunnen worden herstelt.

Bovendien profiteer je van de expertise van het hele team wanneer je met een bureau werkt. Dit betekent dat andere professionals het werk controleren dat is uitgevoerd in jouw PPC-campagnes om ervoor te zorgen dat ze effectief zijn. Als er iets misgaat, zijn er meerdere mensen bezig om het probleem snel op te lossen.

Google-ADs

Veranderingen bijhouden

Als bedrijfseigenaar heb je te veel dingen om bij te houden. Een wijziging of update van het Google Ads platform of nieuwe praktische tips voor het beheren van PPC-campagnes zijn waarschijnlijk de laatste dingen waar je je mee bezig houdt. Als je interne marketeer ook andere verantwoordelijkheden heeft, is de kans groot dat zij ook niet alle veranderingen niet kunnen bijbenen.

Als je echter wilt dat je Google Ads campagnes succesvol zijn, is het van essentieel belang dat je op de hoogte blijft van het laatste nieuws en de trends rond Google Ads. Dit omvat het lezen van publicaties uit de industrie, het bijwonen van conferenties en het testen van verschillende methoden om te zien wat het beste werkt. Als je geen speciale PPC-expert in je team hebt, is het moeilijk om voorop te lopen wanneer er wijzigingen in Google Ads zijn.

Als de beheerder van jouw Google Ads campagnes niet de tijd heeft om de nieuwste wijzigingen in PPC-advertenties bij te houden, is het misschien tijd om een specialist in te huren. Aangezien PPC-campagnes hun primaire activiteiten zijn, zal een PPC-specialist er een prioriteit van maken om alle wijzigingen in Google Ads voor te blijven. Niet alleen begrijpen ze wat deze veranderingen voor jouw bedrijf betekenen, maar ze zijn ook in staat om op te nemen wat ze hebben geleerd om jouw PPC-campagnes in de loop van de tijd te verbeteren.

Duurste Google Ads woorden ($)

1. Verzekering: $ 54,91 (zoekwoorden zoals “car insurance”)
2. Leningen: $ 44,28 (zoekwoorden zoals “cheapest homeowner loans”)
3. Hypotheek: $ 47,12 (zoekwoorden zoals “refinanced second mortgages”)
4. Recht: $ 47,07 (zoekwoorden zoals “injury lawyer”)
5. Krediet: $ 36,06 (zoekwoorden zoals “bad credit home buyer”)
6. Advocaat: $ 42,51 (zoekwoorden zoals “personal injury lawyer”)
7. Donatie: $ 42,02 (zoekwoorden zoals “car donation centers”)
8. Opleiding: $ 40,61 (zoekwoorden zoals "psychology bachelors degree online”)
9. Hosting: $ 31,91 (zoekwoorden zoals “managed webhosting solution”)
10. Eis: $ 45.51 (zoekwoorden zoals “personal injury claim”)

Geen tools

Welke tools gebruik je momenteel om het meeste uit de Google Ads campagnes te halen? Je kunt jouw Google Ads account in principe prima beheren met gratis tools, maar zul je niet dezelfde resultaten behalen als wanneer je gebruikt maakt van betaalde PPC-beheersoftware. In de loop van de tijd kan de aanschaf van de verschillende soorten software qua kosten behoorlijk oplopen.

Keywordonderzoek speelt bijvoorbeeld een cruciale rol in het succes van jouw Google Ads campagnes. Gratis hulpprogramma's kun je tot op zekere hoogte gebruiken om zoekwoorden te identificeren. Maar wil je je PPC-zoekwoordonderzoek naar een hoger niveau wilt tillen, dan zul je toch echt toegang moeten krijgen tot de betere tools, die meestal betaald zijn. Wellicht merk je later dat je ook een betaalde tool moet gebruiken om andere aspecten van jouw PPC-campagnes te helpen, zoals biedingsbeheer of analyse van concurrenten.

De aanschaf van de benodigde hulpmiddelen en het kennen van de bronnen om de campagnes te helpen kan behoorlijk kostbaar worden. Om nog maar te zwijgen over de persoon die moet leren hoe deze hulpprogramma's effectief kunnen worden gebruikt om de prestaties van jouw campagne te optimaliseren. Wanneer je jouw PPC-campagnes aan een bureau uitbesteedt, hoef je geen van deze tools aan te schaffen. 

Monitoren

Het bijhouden en monitoren van de resultaten van jouw Google Ads campagne is een essentieel onderdeel om het maximale uit jouw Google Ads account te halen. Hoewel je de middelen in huis hebt om de PPC-campagnes in te stellen en te beheren, is nauwkeurig rapporteren een heel andere klus. Het volgen en analyseren van PPC-campagnes vereist technische expertise die jouw team mogelijk niet heeft.

Wanneer je de Google Ads-campagneresultaten van jouw bedrijf bijhoudt, moet je verder gaan dan alleen het bijhouden van verkopen. Als je het maximale uit de Google Ads uitgaven wilt halen, moet je ook bijhouden waar die verkopen vandaan komen. Nauwkeurige rapportage laat je zien welke advertentieplaatsingen en zoekwoorden de meeste conversies opleveren.

Als je niet iemand in het team hebt die deze elementen van de Ads-campagnes nauwkeurig en consequent kan volgen, is Google Ads uitbesteden een goed idee. Een online marketingbureau weet precies wat je moet volgen om ervoor te zorgen dat de campagneprestaties worden geoptimaliseerd en het meeste uit jouw Ads-budget gehaald wordt.

2

Meer weten over Google Ads?

Neem vrijblijvend contact met ons op, we staan je graag te woord!

Slechte resultaten

Een van de meest voorkomende redenen waarom een organisatie besluit om samen te werken met een online marketingbureau, is dat ze gewoon niet de gewenste resultaten behalen met hun campagnes. Ondanks de inspanningen van jouw team, als ze niet 100% van de tijd gericht zijn op Ads-beheer, dan is de kans groot dat ze belangrijke kansen missen om jouw campagnes te optimaliseren en jouw bedrijf te helpen betere resultaten te behalen. Om maar te zwijgen over het feit dat het niet altijd duidelijk is wat er mis is gegaan of hoe een campagne kan worden geoptimaliseerd voor betere resultaten.

Google Ads specialisten zijn toegewijd om de ins en outs van het Ads-beheer te kennen. Ze hebben bewezen processen ontwikkeld om de klikfrequentie te verhogen, de kosten te verlagen en de kwaliteit van de leads te verbeteren die door de PPC-campagnes van jouw bedrijf worden gegenereerd. Ze hebben het zoekwoordonderzoek gedaan en een grondige concurrentanalyse uitgevoerd. Dit alles helpt hen een succesvolle campagnestrategie te ontwikkelen waarmee je het maximale uit Google Ads-budget kunt halen.

Als je een online marketingbureau inhuurt, hebben ze vaak al een kennis van jouw branche. De ervaring met andere klanten, helpt hen te bepalen welke tactieken ze kunnen gebruiken om de campagnes een concurrentievoordeel te geven.

Wat is PPC?

Pay-Per-Click (PPC) is een advertentiemodel dat wordt ingezet door advertentienetwerken, waarbij adverteerders betalen als een bezoeker klikt op een advertentie. Pay-Per-Clickadvertenties worden geplaatst op zoekmachines, inhoudelijke websites en blogs. De advertenties kunnen ook verstuurd worden in een e-mail. In Google kun je deze herkennen aan het blokje met 'Adv.' of 'Advertentie' ervoor.

Conclusie

Wanneer je samenwerkt met een Google Ads-specialist profiteer je van de expertise van professionals die de ins en outs van PPC-campagnes kennen. Ze leven en ademen Google Ads en kunnen hun uitgebreide kennis en unieke ervaringen gebruiken om jou te onderscheiden van de concurrenten en een hogere ROI van uw PPC-campagnes te realiseren. Als je momenteel geen Google Ads specialist in het team hebt, is het misschien tijd om de experts extern in te schakelen.

Vraag naar de mogelijkheden

Wil je ook Google Ads inzetten maar heb je zelf geen tijd of weet je er niet genoeg van af? Wij doen het graag voor je. Hierdoor heb je zelf meer tijd over voor het uitvoeren van jouw kernactiviteiten. Wij nodigen je van harte uit om contact op te nemen en je wensen te bespreken. Onze specialisten kunnen je vrijblijvend adviseren.

footer-team

© 2022 Drijfveer Media | Algemene voorwaarden | Privacy | Sitemap

Drijfveer Media scoort een 4,7 / 5 op basis van 98 beoordelingen.