Linkbuilding uitbesteden

Is dat een goed idee?

Linkbuilding uitbesteden

Is dat een goed idee?

Linkbuilding uitbesteden, 4 redenen waarom

De wereld van SEO kan voor velen een nooit eindigend, steeds veranderend doolhof lijken. Telkens als we een obstakel passeren, komen we een andere uitdaging tegen. Daar zorgt Google wel voor.

SEO is misschien niet jouw grootste kracht, maar dat betekent niet dat het onbelangrijk is om uitstekende zoekmachine optimalisatie voor je website te doen.

Toen Google hun Pinguïn-algoritme introduceerde, werd linkbuilding nog belangrijker voor het bepalen van de rangorde tussen concurrerende bedrijven, waarvoor meer dan ooit deskundigheid en expertise nodig was. Het is een van de meest waardevolle componenten van online zoekmachine optimalisatie. Maar voordat je jezelf gek maakt en naast je berg werk ook nog overweegt om linkbuilding volledig te doorgronden is het wellicht een overweging waard om eens te denken aan het uitbesteden van linkbuilding.

De ontbrekende schakel in jouw SEO-strategie

Als je een bedrijfseigenaar bent die moeite heeft met zoekmachine optimalisatie, dan ben je niet de enige. Tenzij je specialiteit online marketing is, is de kans groot dat je veel tijd en energie over kan houden als je niet continu op de hoogte moet blijven van de laatste ontwikkelingen op dit gebied.

Bovendien, als je talenten het beste tot hun recht komen in een ander werkveld zoals verkoop, management, consultancy, productie of bedrijfsadministratie, dan is het verstandig om je daar op te focussen?

Moet je linkbuilding uitbesteden?

Als je één van de vele ondernemers bent die SEO overweldigend vinden, is het misschien het beste om linkbuilding uit te besteden. Kijk hieronder naar de argumenten waarom het jou en jouw bedrijf kan helpen om linkbuilding uit te besteden!

1) Het bespaart je tijd
Door ervoor te kiezen om linkbuilding uit te besteden, wordt het werk nog steeds gedaan en kan jij tijd besteden aan andere dingen waar jij goed in bent en waar wij misschien niets van begrijpen.
Wanneer je tijd besteedt aan het proberen de “saaie” taak van linkbuilding onder de knie te krijgen, dan gaat dat ten koste van ander belangrijk werk voor je bedrijf. Die tijd kan beter besteed worden.

Dus in plaats van waardevolle energie te verspillen aan werkzaamheden buiten je focus, biedt de mogelijkheid om linkbuilding uit te besteden jou een oplossing om je te concentreren op de gebieden waar jouw talenten het hardst nodig zijn.

2) Het verbetert de zichtbaarheid van je website
Wanneer je linkbuilding uitbesteedt aan professionals, zullen ze waarschijnlijk expertises toevoegen om een hogere positie in de zoekresultaten van Google te stimuleren op een manier die linkbuilders met minder of geen expertise nooit zouden kunnen. Ze zijn uitgerust met de tools en handige maar eerlijke trucs die nodig zijn voor het creëren van goede links die essentieel zijn voor een toppositie.

Hoger in Google staan is goed voor de verdienste van de website en dus jouw bedrijf. Er komen meer bezoekers die afnemen wat jij te bieden hebt. Dat is de reden waarom bedrijven blijven vasthouden aan Google's topposities. Daar komen hoeft geen stressfactor te zijn als je afhankelijk bent van iemand die weet wat hij doet.

Volgens linkbuildingspecialistt Thorgall van Eeden

"... link building omvat het verkrijgen van links van relevante, kwaliteits- en high-authority websites, het is essentieel voor de populariteit van elke website. Hiermee kan je de zichtbaarheid van je website vergroten, verkeer genereren van andere websites die aan jou gelinkt zijn, jezelf profileren als een betrouwbare bron binnen je branche, en pagina’s sneller laten indexeren. "

3) Wat je niet weet kan slecht voor je zijn
Beter iets dan niets gaat bij zoekmachine optimalisatie niet op. Slechte online marketing, door een gebrek aan kennis van de materie, is niet alleen ineffectief en weggegooide tijd, het kan de positie van de website in Google zelfs ernstig schade berokkenen.

Zoekmachine optimalisatie is vandaag de dag niet zo eenvoudig. De details kennen is cruciaal om goed gevonden te worden in Google. Als je niet het maximale haalt uit linkbuilding en online marketing, dan kan je onmogelijk de best mogelijke resultaten behalen en de concurrentie aangaan met branchegenoten die alles wel goed op orde hebben.

Als je jouw website wilt optimaliseren zonder zelf cursussen SEO en linkbuilding te volgen, dan kan je gelukkig dus linkbuilding uitbesteden.

Tussendoortje: Google geeft regelmatig advies over de juiste methodes om een website hoog in hun zoekmachine te krijgen en wat je wel/niet mag doen. Probeer deze informatie altijd kritisch te benaderen. Ze laten nooit het achterste van hun tong zien en er is altijd ruimte voor interpretatie. 

4.) Het is goedkoper dan alle online marketing uit te besteden
Hoewel het misschien niet realistisch is voor je budget om iemand in te huren voor al je SEO-behoeften, kan je linkbuilding voor een fractie van die kosten uitbesteden.
Je kan dus kiezen om een deel van je online marketing zelf te doen en de tijdrovende klus linkbuilding uitbesteden.

Zo kan je niet alleen besparen op het totale marketing budget, maar ook je winst verhogen door de uitgaven te concentreren op het gebied dat het meest waarschijnlijk de snelste en beste resultaten oplevert.

Wat zegt Google zelf?

Google communiceert regelmatig naar webmasters. Hun blog kan je hier lezen. Bezoek ook deze website eens als je eerlijke trucs wil zien om hoger in Google te komen.

Conclusie: Linkbuilding uitbesteden of zelf linkbuilden

Linkbuilding uitbesteden vraagt een minder grote investering dan de gehele zoekmachine optimalisatie extern te laten doen. Het rendement van linkbuilding is daarentegen nagenoeg gegarandeerd. Een langdurig rendement, in tegenstelling tot AdWords.

Dus waar wacht je op? Linkbuilding uitbesteden kan je toch het beste doen bij een partij die op de competitieve term “linkbuilding” op 1 staat? Geef het uitbesteden van je linkbuilding een kans en ontdek zelf wat een professionele service voor jouw zakelijk succes kan betekenen.

Contactgegevens

Drijfveer Media
Noorderstaete 34
9402 XB Assen
088 - 11 55 666
info@drijfveermedia.nl

Wij zijn gesloten
Vul het formulier in

Openingstijden

Maandag 8:30 - 17:30
Dinsdag 8:30 - 17:30
Woensdag 8:30 - 17:30
Donderdag 8:30 - 17:30
Vrijdag 8:30 - 17:30
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten