Linkbuilding uitbesteden
4 redenen waarom

De wereld van SEO kan voor velen een nooit eindigend, steeds veranderend doolhof lijken. Telkens als we een obstakel passeren, komen we een andere uitdaging tegen. Daar zorgen Google en je concurenten wel voor.

SEO is misschien niet direct jouw grootste kracht, maar dat betekent niet dat het onbelangrijk is om je website te optimaliseren voor de zoekmachines.

Op het moment dat Google hun Pinguïn-algoritme introduceerde, werd linkbuilding nog belangrijker voor het bepalen van de rangorde tussen concurrerende bedrijven. Hierdoor werd meer dan ooit gevraagd naar deskundigheid en expertise. Het is een van de meest waardevolle componenten van online zoekmachine optimalisatie. Maar voordat je jezelf gek maakt en naast eigen werk ook nog overweegt om linkbuilding volledig te doorgronden, is het wellicht het overwegen waard om eens na te denken over uitbesteden van linkbuilding.

De ontbrekende schakel in jouw SEO-strategie

Als je als bedrijfseigenaar moeite hebt met zoekmachine optimalisatie, dan ben je hierin zeker niet de enige. Tenzij je als specialiteit online marketing hebt, is de kans groot dat je veel tijd en energie kan besparen als je niet continu op de hoogte moet blijven van de laatste ontwikkelingen op dit gebied.

Bovendien, als je talenten het beste tot hun recht komen in een ander werkveld zoals bijvoorbeeld verkoop, management, consultancy, productie of bedrijfsadministratie, dan is het verstandig om je daar volledig op te focussen?

Moet je linkbuilding uitbesteden?

Als je één van de vele ondernemers bent die SEO overweldigend vindt, is het misschien het beste om linkbuilding uit te besteden. Kijk hieronder naar de argumenten waarom het jou en jouw bedrijf kan helpen om linkbuilding uit te besteden!

1) Het bespaart je tijd
Door ervoor te kiezen om linkbuilding uit te besteden, wordt het werk nog steeds gedaan en kan jij tijd en energie besteden aan andere dingen waar jouw kracht ligt.
Wanneer je tijd besteedt aan het proberen de “saaie” en tijdrovende taak van linkbuilding onder de knie te krijgen, dan gaat dat ten koste van ander belangrijk werk voor je bedrijf. Die tijd kan beter besteed worden.

Dus in plaats van waardevolle energie te verspillen aan werkzaamheden buiten je eigen vakgebied, besteed je de linkbuilding uit om je te concentreren op de gebieden waar jouw talenten het hardst nodig zijn.

2) Het verbetert de zichtbaarheid van je website
Wanneer je linkbuilding uitbesteedt aan professionals, zullen zij hun ervaring en expertises gebruiken om een hogere positie in de zoekresultaten van Google te verkrijgen. Dit met een resultaat die linkbuilders met minder of geen expertise nooit zouden kunnen halen. De ervaren linkbuilders zijn uitgerust met de tools en handige, maar eerlijke, trucs die nodig zijn voor het creëren van goede links die essentieel zijn voor een toppositie.

Hoger in Google staan is goed voor de verdienste van de website en dus jouw bedrijf. Er komen meer bezoekers die afnemen wat jij te bieden hebt. Dat is de reden waarom bedrijven blijven vasthouden aan Google's topposities. Zolang je de taken overdraagt aan iemand die weet wat hij/zij doet, heb je niet te maken met de stresfactor die dit normaal gesproken met zich mee zou brengen.

Volgens linkbuildingspecialistt Thorgall van Eeden

"... linkbuilding omvat het verkrijgen van links van relevante, kwaliteits- en high-authority websites, het is essentieel voor de populariteit van elke website. Hiermee kan je de zichtbaarheid van je website vergroten, verkeer genereren van andere websites die aan jou gelinkt zijn, jezelf profileren als een betrouwbare bron binnen je branche, en pagina’s sneller laten indexeren. "

3) Wat je niet weet kan slecht voor je zijn
De uitdrukking 'beter iets dan niets' gaat bij zoekmachine optimalisatie niet op. Slechte online marketing door een gebrek aan kennis van de materie is niet alleen ineffectief en weggegooide tijd, maar het beïnvloed de positie in de zoekresultaten Google zelfs negatief.

Zoekmachine optimalisatie is vandaag de dag niet zo eenvoudig. De details kennen is cruciaal om goed gevonden te worden in Google. Als je niet het maximale haalt uit linkbuilding en online marketing, dan kan je onmogelijk de best mogelijke resultaten behalen en de concurrentie aangaan met branchegenoten die alles wel goed op orde hebben.

Als je jouw website wilt optimaliseren zonder zelf cursussen SEO en linkbuilding te volgen, dan kan je linkbuilding eenvoudig uitbesteden aan een gespecialiseerde partij.

Tussendoortje: Google geeft regelmatig advies over de juiste methodes om een website hoog in hun zoekmachine te krijgen en wat je wel/niet mag doen. Probeer deze informatie altijd kritisch te benaderen. Ze laten nooit het achterste van hun tong zien en er is altijd ruimte voor interpretatie. 

4.) Het is goedkoper dan alle online marketing uit te besteden
Hoewel het misschien niet realistisch is voor je budget om iemand in te huren voor al je SEO-behoeften, kan je het onderdeel linkbuilding voor een fractie van die kosten uitbesteden.
Je kan dus kiezen om een deel van je online marketing zelf te doen en de tijdrovende klus linkbuilding uitbesteden.

Zo kan je niet alleen besparen op het totale marketing budget, maar ook je winst verhogen door de uitgaven te concentreren op het gebied waar het meest waarschijnlijk de snelste en beste resultaten oplevert.

Wat zegt Google zelf?

Google communiceert regelmatig naar webmasters. Hun blog kan je hier lezen. Via deze website vind je verschillende tips en meer informatie over onder andere het linkbuilden.

Conclusie: Linkbuilding uitbesteden of zelf linkbuilden

Het uitbesteden van alleen linkbuilding is doorgaans een minder grote investering dan de gehele zoekmachine optimalisatie uitbesteden. Het rendement van linkbuilding is daarentegen nagenoeg gegarandeerd. Een langdurig rendement, in tegenstelling tot Google Ads.

Dus waar wacht je op? Linkbuilding uitbesteden kan je toch het beste doen bij een partij die op de competitieve term “linkbuilding” in de top 3 staat? Geef het uitbesteden van linkbuilding een kans en ontdek zelf wat een professionele service voor jouw zakelijk succes kan betekenen.

Wees niet verlegen, we bijten niet!

Neem contact met ons op en vertel ons over je nieuwe project, dagdromen of omdat je gewoon zin in een goed gesprek en koffie hebt!