Wil je

Online marketing uitbesteden?

Waarom je online marketing uitbesteden? 15 +1 goede redenen!

Je begrijpt dat de grote slag om meer klanten nu op internet uitgevochten wordt, maar hoe, wat waar? Moet je zelf aan de slag met online marketing of ga je de online marketing uitbesteden? Maar weten jij en je medewerkers er wel genoeg van alle online mogelijkheden af?

Allemaal logische vragen. Wij geven je 15 + 1 goede redenen om online marketing uit te besteden.

  • 1

    Expertise

    Wanneer je kiest voor het uitbesteden van online marketing en SEO, dan kom je vanzelfsprekend bij een online marketingbureau uit. Zoals jij alles weet van jouw vakgebied, zo weten de teams bij een online marketingbureau alles van online marketing, sociale media, online adverteren, webteksten etc. Ze staan er mee op en gaan er mee naar bed. Lezen erover op toonaangevende blogs, testen bevindingen, overleggen met branchegenoten, kortom, ze zorgen dat ze het vakgebied van A tot Z kennen. Deze deskundigheid is essentieel voor het lanceren van succesvolle campagnes. Daarom investeren de online marketeers in het actueel houden van hun kennis. Hierdoor hebben externe online marketingspecialisten vaak meer innovatie vermogen en slagkracht dan een doorsnee marcom team kan bieden.

  • 2

    De beste marketingtools

    Een goed online marketingbureau heeft uitgebreid getest met marketingtools. Tools die gebruikt kunnen worden voor SEO-analyses, advertentiecampagnes, sociale media, linkbuildingscan ‘s en bijvoorbeeld, conversie analyses. Vaak zijn dit prijzige tools die daardoor voor het MKB en ZZP dit geen logische aanschaf zijn. Voor online marketingbureaus zijn ze echte pure noodzaak om optimalisatie kansen te vinden en campagnes en de vooruitgang goed te kunnen monitoren.
    De tools zijn niet alleen prijzig, vaak zijn ze ook enigszins ingewikkeld om op te zetten en is het natuurlijk ook verstandig om iemand met verstand van de materie de analyses te laten doen, output te interpreteren en prioriteiten te stellen.

  • 3

    Geen risico

    Er wordt weinig bij stilgestaan, maar een (nieuwe) werknemer kost veel meer dan alleen een salaris. Er komen wervingskosten, training, ziekte etc. bovenop. Veel ZZP’ers en MKB kunnen dit niet zomaar even betalen. Personeel is duur. Helemaal als achteraf blijkt dat de persoon die je aangenomen hebt toch niet goed genoeg is of voldoen aan je verwachtingen. In dat geval is het niet alleen een kostenpost, maar ook nog een bedreiging voor je organisatie. Want beter geen online marketing dan slechte online marketing. Slecht marketingwerk kan immers een bedrijf ernstig beschadigen.

    Door online marketing uit te besteden riskeer je niet dat je investeert in een medewerker die te weinig ervaring heeft of de rol niet aankan. Een online marketingbureau dat haar doelen niet haalt kan je gewoon inruilen voor een betere.

  • 4

    Tijdwinst

    Online marketing en SEO is een tijdsintensieve en onophoudelijke taak. Daar is natuurlijk veel tijdswinst op te behalen als jij je alleen op strategisch niveau bemoeit met campagnes en de uitvoering aan specialistische marketeers overlaat. Zo kan jij zoveel mogelijk tijd investeren in jouw expertise en de ontwikkeling van jouw eigen onderneming. En, als we een tip mogen geven, af en toe een vrije dag.

  • 5

    Frisse kijk op zaken

    De online marketingspecialisten van een professioneel bureau zijn niet bekend met jouw dagelijkse bedrijfsvoering, en dit is eigenlijk een voordeel voor de strategie.

    Ze zullen nieuwe inzichten en hun ervaringen en kennis kunnen mee naar de tafel brengen. Omdat een bureau met veel andere bedrijven en sectoren samenwerkt, kunnen ze bovendien de beste werkwijzen in jouw bedrijf implementeren. Met groot succes als het gaat om het stellen van duidelijke, relevante marketingdoelstellingen en het afstemmen van de marketingdoelen op de bedrijfsdoelen.

    Een goede marketeer is namelijk een bedrijfsconsultant. Door de online marketeer mee te laten kijken naar de online stappen die je onderneming al gezet heeft kan er waardevolle informatie gegeven worden. De onafhankelijke positie van een marketeer maakt hem/haar een leuke sparringpartner met inhoud.

  • 6

    Focus

    Je bouwt je organisatie op door een geweldig product of service te bieden aan klanten die willen wat jij te bieden hebt. Als je online marketing uitbesteedt behoud je de focus op wat jouw bedrijf succesvol maakt. Door iemands anders de online marketing en SEO laten doen hou je meer tijd over om je aandacht te houden bij de dagelijkse werkzaamheden en liggen de core werkzaamheden bij de juiste personen. Dat is wel zo efficiënt.

  • 7

    Diensten op oproep

    Heb je te veel werk, waardoor je medewerkers moeite hebben om alle op tijd op te leveren, maar heb je tegelijkertijd niet genoeg werk om een nieuwe medewerker te rechtvaardigen?

    Dat is het moment waarop het uitbesteden (van online marketing) een verstandige keuze is. Het online marketingbureau functioneert dan als een verlengstuk van je eigen team en je kunt ze betrekken bij projecten waar je wat extra hulp bij nodig hebt. Dit maakt het eenvoudig om uw marketinginspanningen op het gewenste niveau te krijgen.

    Als je langdurig met een bureau samenwerkt, dan kan je ze altijd raadplegen over aankomende onlinecampagnes en hun expertise op dat gebied gebruiken. Twee hoofden weten altijd meer dan één. Heb jij of je team tijdelijk, bijvoorbeeld door het seizoen, wat meer tijd om handen dan pak je intern meer op.

  • 8

    Een compleet team van experts

    Nu de economie weer lekker loopt is het vinden van goede werknemers erg moeilijk. Het invullen van slechts één vacature kan al een uitdaging zijn, stel je voor dat je een volledig onlinemarketingteam moet creëren.

    Daarbij moet je ook nadenken over het brede scala aan vaardigheden die nodig zijn om een marketingcampagne tot een succes te maken. Dergelijke vaardigheden omvatten onder andere schrijven, SEO, marktonderzoek, analyses, ontwerp en productie. Het is onwaarschijnlijk dat een enkele werknemer al deze werkzaamheden kan uitvoeren en dat er dus meer werknemers nodig zijn.

    Daarentegen zijn er fullservicebureaus die geïntegreerde marketingservices aanbieden en alle (online) marketingaspecten van uw bedrijf aankunnen. Dit betekent dat u voor een vaste prijs een heel team van experts tot uw beschikking hebt.

  • 9

    Goedkoper dan traditionele marketing

    Traditionele marketing is prijzig. Reclame zoals tv-commercials of radiospotjes is voor het MKB al snel te duur. Los daarvan is het effect van zulke reclamecampagne ook niet goed te meten. Dus het succes van die campagnes is niet altijd even helder.

    Door online marketing goed in te zetten (SEO, Online adverteren, sociale media, content marketing, etc.) kan je minstens zoveel mensen bereiken en vaak nog doelgroep gerichter ook. En dat voor aanzienlijk lagere bedragen en nauwkeurig meetbaar.

  • 10

    Meetbare resultaten

    Online marketing is onbegrensd in haar mogelijkheden. Online marketeers kunnen een enorme stimulans zijn voor elke onderneming. De extra slagkracht heeft online marketing te danken aan de mogelijkheden om alle marketingactiviteiten goed te meten. Met ranking tools, Google Analytics, Crazy Egg, Cyfe en bijvoorbeeld Hotjar is enorm veel informatie te verkrijgen over je doelgroep en website. Het instellen en interpreteren van alle data is niet altijd even eenvoudig en het vraagt studie om er goed mee te kunnen werken. Een goed online marketingbureau levert dan ook op afgesproken momenten heldere rapporten aan waarin de progressie, kansen en uitdagingen naar voren komen.

  • 11

    Alle vaardigheden onder één dak

    Online marketing is erg dynamisch en altijd in ontwikkeling. De informatie en de mogelijkheden kunnen nogal overweldigend zijn voor ondernemingen die zich hier niet fulltime mee bezighouden. Wat is het belangrijkst, waar haal ik het snelst succes en mis ik de boot niet als ik wacht? Dat zijn vragen die een online marketingbureau graag voor je beantwoord. Alle vaardigheden onder één dak hebben is voor het MKB niet haalbaar. Online marketingbureaus hebben vaak meerdere specialisten met eigen specialisaties.

  • 12

    Sneller en kostenefficiënt

    Werkzaamheden uitbesteden is vaak voordeliger dan alles intern doen. Online marketingbureaus kunnen de werkzaamheden sneller uitvoeren door de aanwezige kennis van de materie en je hoeft ze alleen te betalen voor de effectieve uren die ze aan jouw bedrijf besteden.

  • 13

    Ervaring en routine

    De eerste geduldige ondernemer moeten wij nog ontmoeten. De meesten willen snel resultaat. Logisch. Een werknemer of marketeer die alles nog moet leren is dan ook niet het eerste waar een ondernemer op zit te wachten. Het voordeel van online marketingbureaus is dat er vele jaren ervaring is. Hoewel iedere onderneming uniek is, zijn ook bij online marketing veel werkzaamheden routine. De routine zorgt ervoor dat de aandacht naar de juiste (deel)taken gaat en er snel effectief gewerkt kan worden. De werkzaamheden van een ervaren online marketeer kosten dus minder tijd.

  • 14

    Toegang tot de nieuwste technologie

    Marketingtechnologie is zonder twijfel iets waar elk bedrijf in moet investeren om succes te garanderen. Marketingtechnologie speelt een cruciale rol in elke marketingcampagne, omdat je hiermee inzicht krijgt in klantgedrag, tijd bespaart en processen stroomlijnt. Je kunt ervoor kiezen om voor elk kanaal met verschillende platforms te werken of te investeren in een alles-in-één oplossing waarmee je jouw marketinginspanningen op één plek kunt volgen. Hoe dan ook, het is een kostbare investering.

    Daarnaast zijn er bijna 5000 verschillende marketingtools beschikbaar voor marketeers. Hoe weet je welke je moet kiezen? Zijn jouw medewerkers getraind om er mee te werken?

  • 15

    Bepaal zelf je betrokkenheid

    Het online marketingbureau waar je het werk aan uitbesteedt kan je zo strak of los aansturen als je wilt. Je kunt in je eigen tempo leren over het proces van online marketing en je zult geen druk voelen om beslissingen te nemen zonder alle informatie die je nodig hebt.

  • 16

    Continuïteit

    Als je een extern marketingbureau in de arm neemt, hoef jij je geen zorgen te maken over personeelstekorten in je eigen bedrijf die van invloed kunnen zijn op de marketingactiviteiten. Vakanties, ziekteverlof, zwangerschapsverlof of andere personeelskwesties zorgen niet langer voor een tekort aan marketingpersoneel.

Contactgegevens

Drijfveer Media
Noorderstaete 34
9402 XB Assen
088 - 11 55 666
info@drijfveermedia.nl

Wij zijn gesloten
Vul het formulier in

Openingstijden

Maandag 8:30 - 17:30
Dinsdag 8:30 - 17:30
Woensdag 8:30 - 17:30
Donderdag 8:30 - 17:30
Vrijdag 8:30 - 17:30
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten