Waarom we vanaf nu tutoyeren op onze website

Vanaf deze week hebben we de teksten van zowel onze eigen website als die van de Schrijversplaza website aangepast. Vanaf nu spreken we je niet meer met ‘u’ aan, maar met ‘je’ en ‘jij’. Want dat is wel zo persoonlijk.

Wij adviseren onze klanten al langer om te tutoyeren in hun teksten, omdat dit in de meeste branches beter aansluit bij de doelgroep van jouw producten of diensten. Zeker voor veel mkb-bedrijven of zzp’ers die een persoonlijke band opbouwen met hun klanten. Maar zoals veel ondernemers waarschijnlijk zullen herkennen, is je eigen website meestal als laatste aan de beurt. In de zwoele zomerhitte hebben we dan toch de tijd gevonden om onze eigen website weer onder handen te nemen. En het resultaat zie je terug op al onze pagina’s.

Passend bij onze bedrijfscultuur

We hebben al genoemd dat de aanspreekvormen ‘je’ en ‘jij’ beter aansluiten bij onze klanten. Daarnaast past het ook veel beter bij onze bedrijfscultuur. We zijn een jong bedrijf. Al onze collega’s hebben een passie voor marketing. De een is heel analytisch ingesteld, de ander denkt juist erg out of the box. Maar allemaal houden we van een goede grap en een informele sfeer.

Moet ik de toon van mijn website ook aanpassen?

Niks moet. Die beslissing laten we volledig over aan jou. Jij kent jouw bedrijfscultuur het beste en jij weet hoe mensen binnen jouw doelgroep aangesproken willen worden. Maar twijfel je of wil je vrijblijvend advies? Neem dan gerust contact met ons op. Een van onze tekstschrijvers staat je graag te woord en maakt samen met jou een strategisch plan om de aanspreekvorm op te nemen in jouw volledige marketingstrategie.