Webcare

Essentieel voor een goed imago

Webcare

Essentieel voor een goed imago

Gratis binnen 4 uur een website analyse in je mailbox ⇒

Online imago

Steeds meer mensen discussiëren op social media over bedrijven, producten en diensten. Als bedrijf kan je hier slim op inspringen: reageer op positieve berichten en laat mensen met negatieve berichten weten dat je hen hoort en voor ze klaarstaat. Hierin maak je het verschil voor je klanten. Webcare wordt een vast onderdeel van de dagelijkse klantenservice en jouw activiteiten op social media zijn van grote invloed op je online imago.

Wat is webcare

Webcare is klantenservice op social media. Omdat steeds meer consumenten hun ervaringen delen en onvrede uiten, wordt het voor bedrijven steeds belangrijker om actief te reageren op social media. Hierdoor zie je gelijk wat er wordt gezegd over jouw bedrijf en/of product en kan je op tijd reageren op eventuele klachten. Dit is heel belangrijk, omdat klachten op social media voor iedereen zichtbaar zijn. Aan de andere kant ondersteunt webcare ook de reputatie van een bedrijf. Potentiële klanten zien dat eventuele problemen op een nette en snelle manier afgehandeld worden.

webcare

Wat kunnen wij voor je doen?

Webcare wordt in de toekomst een vast onderdeel van de klantenservice. Wij verdelen webcare in de onderdelen die je hieronder ziet. Bij elke fase kunnen we je van dienst zijn. Wij beginnen altijd met een nulmeting om te kijken hoe populair jouw bedrijf op social media is. Gedurende het hele webcaretraject houden we jouw populariteit op social media nauwlettend in de gaten via handige tools.

In overleg plaatsen we berichten en dagelijks controleren en reageren we op relevante berichten. Deze proactieve manier van social media beheer zorgt er mede voor dat je volgers en likes structureel uitbreiden. Door middel van webcare brengen en houden wij jouw bedrijf in contact met de doelgroep. Daarnaast zorgen we ervoor dat het goede imago van jouw bedrijf behouden blijft.

webcare-sample

Waarom uitbesteden?

Het bijhouden van social media is voor veel kleine en middelgrote bedrijven een tijdrovende bezigheid. Door de vele verschillende kanalen en termen is het voor een zzp’er of mkb-bedrijf bijna onmogelijk om naast de dagelijkse gang van zaken ook nog te reageren op social media. Als je niet of te laat reageert op berichten van klanten kan dit voor een slecht imago zorgen.

Dit werkt ook de andere kant op natuurlijk. Als je wel actief reageert op berichten van klanten, dan draagt dat bij aan een positief imago. Als full-service online marketingbureau ontzorgen wij je op het gebied van webcare. Dit houdt in dat we jouw social media beheren en dagelijks reageren op relevante berichten. Wij beschikken over de nodige ervaring in klantenservice en webcare. Wij reageren volgens jouw instructies en beleid en gebruiken handige tools om je webcare tot een soepel proces te maken.

Interesse? Vraag naar de mogelijkheden

Wil je ook in contact staan met jouw doelgroep via social media maar heb je zelf geen tijd of weet je niet hoe te beginnen? Wij ontzorgen je op het gebied van webcare. Hierdoor heb je zelf meer tijd over voor het uitvoeren van jouw kernactiviteiten. Wij nodigen je van harte uit om contact op te nemen en je wensen te bespreken. Onze specialisten kunnen je vrijblijvend adviseren.

Contactgegevens

Drijfveer Media
Burgemeester Wuiteweg 38
9203 KL Drachten
088 - 11 55 666
info@drijfveermedia.nl

Wij zijn gesloten
Vul het formulier in

Openingstijden

Maandag 8:30 - 17:30
Dinsdag 8:30 - 17:30
Woensdag 8:30 - 17:30
Donderdag 8:30 - 17:30
Vrijdag 8:30 - 17:30
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten