Webcare

Bewaak jouw goede online reputatie met uitstekende webcare

Webcare bepaalt je imago

Steeds meer mensen discussiëren op social media over bedrijven, producten en diensten. Als bedrijf kan je hier slim op inspringen: reageer op positieve berichten en laat mensen met negatieve berichten weten dat je hen hoort en voor ze klaarstaat. Hierin maak je het verschil voor je klanten. Webcare wordt een vast onderdeel van de dagelijkse klantenservice en jouw activiteiten op social media zijn van grote invloed op je online imago.

Wat is webcare?

Webcare is klantenservice op social media. Omdat steeds meer consumenten hun ervaringen delen en onvrede uiten, wordt het voor bedrijven steeds belangrijker om actief te reageren op social media. Hierdoor zie je gelijk wat er wordt gezegd over jouw bedrijf en/of product en kan je op tijd reageren op eventuele klachten. Dit is heel belangrijk, omdat klachten op social media voor iedereen zichtbaar zijn.

Aan de andere kant ondersteunt webcare ook de reputatie van een bedrijf. Potentiële klanten zien dat eventuele problemen op een nette en snelle manier afgehandeld worden.

webcare
webcare-sample

Waarom uitbesteden?

Het bijhouden van social media is voor veel kleine en middelgrote bedrijven een tijdrovende bezigheid. Door de vele verschillende kanalen en termen is het voor een zzp’er of mkb-bedrijf bijna onmogelijk om naast de dagelijkse gang van zaken ook nog te reageren op social media. Als je niet of te laat reageert op berichten van klanten kan dit voor een slecht imago zorgen.

Dit werkt ook de andere kant op natuurlijk. Als je wel actief reageert op berichten van klanten, dan draagt dat bij aan een positief imago.  Als full-service online marketingbureau ontzorgen wij je op het gebied van webcare. Dit houdt in dat we jouw social media beheren en dagelijks reageren op relevante berichten. Wij beschikken over de nodige ervaring in klantenservice en webcare. Wij reageren volgens jouw instructies en beleid en gebruiken handige tools om je webcare tot een soepel proces te maken.

Welke social media kanalen?

Webcare omvat eigenlijk alle social media kanalen waarop een bedrijf actief is. Wij zijn primair actief op de grootste social media kanalen. Met deze kanalen dek je meer dan negentig procent van al het social media verkeer.

  • Facebook is het grootste online platform waarop meer dan de helft van alle Nederlanders actief is.
  • LinkedIn is het zakelijke social netwerk. Hiermee bereik je professionals in elk branche.
  • Google+ is van zoekmachinegigant Google. Dit kanaal lijkt echter steeds minder populair te worden.
  • Twitter is het social media netwerk waar je snel korte berichten plaatst. Een ideaal kanaal voor webcare.
  • Pinterest is een social media netwerk waar mensen hun foto’s en dagelijkse ervaringen plaatsen.
  • Instagram is een sociaal netwerk dat eigendom is van Facebook. Je deelt er vierkante foto’s of filmpjes met je vrienden en de wereld.
  • WhatsApp is sinds kort een serieuze toevoeging aan webcare. Hoewel het dan eigenlijk appcare heet.

Interesse? Vraag naar de mogelijkheden

Wil je ook in contact staan met jouw doelgroep via social media maar heb je zelf geen tijd of weet je niet hoe te beginnen? Wij ontzorgen je op het gebied van webcare. Hierdoor heb je zelf meer tijd over voor het uitvoeren van jouw kernactiviteiten. Wij nodigen je van harte uit om contact op te nemen en je wensen te bespreken. Onze specialisten kunnen je vrijblijvend adviseren.

088 - 115 56 66 of neem contact op.

Wat kunnen wij voor jou doen?

Webcare wordt in de toekomst een vast onderdeel van de klantenservice. Wij verdelen webcare in de onderdelen die je hieronder ziet. Bij elke fase kunnen we je van dienst zijn. Wij beginnen altijd met een nulmeting om te kijken hoe populair jouw bedrijf op social media is. Gedurende het hele webcaretraject houden we jouw populariteit op social media nauwlettend in de gaten via handige tools.

In overleg plaatsen we berichten en dagelijks controleren en reageren we op relevante berichten. Deze proactieve manier van social media beheer zorgt er mede voor dat je volgers en likes structureel uitgebreiden. Door middel van webcare brengen wij jouw bedrijf in contact met de doelgroep. Daarnaast zorgen we ervoor dat het goede imago van jouw bedrijf behouden blijft.

Berichten plaatsen

In overleg met jou plaatsen we relevante berichten over jouw onderneming en branche.

Reageren op berichten van fans en volgers

Wij controleren dagelijks op berichten van je fans en volgers en reageren hierop indien nodig.

Mentions controleren

Dagelijks controleren we wat er over jouw bedrijf en/of product wordt gezegd op social media. Hierdoor kan je tijdig reageren op eventuele klachten.

Meten

Via handige tools controleren we hoe populair jouw bedrijf is op social media.