Zoekmachine-optimalisatie

Wil jij hoger scoren in Google en Bing?

Zoekmachine-optimalisatie is een overkoepelende term voor technieken die gericht zijn op het optimaliseren van websites of internetpagina's voor de vindbaarheid door zoekmachines (bijvoorbeeld Google en Bing). Met andere woorden, zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat je website hoger in Google komt, jij eerder gevonden wordt en dus meer bezoekers op je website zult krijgen.

Zoekmachine-optimalisatie is erg belangrijk wanneer jij met jouw website hoger in de organische zoekresultaten van Google wilt komen. Organisch betekent in deze context dat je op een natuurlijke manier de positie verkrijgt en hierbij geen gebruikt van betaalde advertenties zoals Google Ads. De zoekresultaten die de positie hebben verkregen via Google Ads staan aangemerkt als 'Advertentie'. Drijfveer Media kan helpen om, door middel van zoekmachine-optimalisatie, jouw website hoger in Google krijgen.

seo-raport

Waarom zoekmachine-optimalisatie zo belangrijk is

Verreweg de meeste Nederlandse internetgebruikers (zo'n 97%) gebruiken Google als zoekmachine. 75% daarvan klikt op een organisch resultaat. Door goede zoekmachine-optimalisatie kom je hoger in de organische resultaten van Google en komt een groter deel van de zoekers op jouw website. Het voordeel van SEO is dat het resultaat goed meetbaar is.

Wil jij ook meer uit je website halen met zoekmachine-optimalisatie? De SEO-experts van Drijfveer Media nemen je graag dit werk uit handen, zodat wij doen waar we goed in zijn.

''Wij helpen je graag met zoekmachine-optimalisatie en elke andere denkbare vorm van online marketing.''

Contact-Thorgall

Online marketeer

Thorgall van Eeden

De voordelen van onze zoekmachine-optimalisatie voor jouw website:

  • Hoe hoger in Google, hoe meer website bezoekers je krijgt
  • Hoe meer bezoekers, hoe meer kans op transacties/contact
  • Een website die goed zichtbaar is in Google vergroot je naamsbekendheid
  • SEO heeft een langdurig effect, in tegenstelling tot adverteren

Wie online succes wil, kan niet om zoekmachine-optimalisatie heen. De zoekmachine-optimalisatie zorgt ervoor dat jouw website bij zoveel mogelijk relevante zoekwoorden als eerste verschijnt. Dit zijn de woorden die jouw doelgroep gebruikt wanneer ze zoekt naar de diensten of producten die jij aanbiedt. Over het algemeen kun je stellen dat hoe hoger je website in Google staat op de juiste zoektermen, hoe meer nieuwe klanten bij jou een bestelling afnemen of een aanvraag doen.

Vergeet niet dat jouw concurrentie ook aan zoekmachine-optimalisatie doet. Stilstaan is dus echt achteruitgang bij SEO. Neem van ons aan dat bijna alle websites die op positie 1, 2 of 3 staan in Google dat te danken hebben aan zoekmachine optimalisatie. Geduld en hoop zorgen daar niet voor, alleen SEO kan dat realiseren.

Jij wil toch ook hoog in Google staan?

5

Continu proces

Zoekmachine-optimalisatie is een langdurig traject. Het is niet zo dat je jouw website goed optimaliseert en dan achterover kan leunen. De algoritmes van Google die de positie van een website in de zoekresultaten bepalen, wijzigen continu.

Google doet jaarlijks meer dan 500 aanpassingen aan haar algoritmes! Bovendien heb je ook altijd te maken met concurrentie die boven jouw website willen komen. Het is daarom belangrijk om er bij stil te staan dat zoekmachine-optimalisatie een langere termijnstrategie is. Wij beginnen altijd bij de grootste winstpunten zodat er snel resultaat komt en ondernemingen in hun investering kunnen groeien.

Onze werkwijze

Er wordt vaak onnodig ingewikkeld gedaan over zoekmachine-optimalisatie. Wij streven ernaar om zo helder en concreet mogelijk te zijn, tik ons gerust op de vingers als we in jargon vervallen. Om alles zo helder mogelijk te maken leggen wij hieronder uit welke route wij bewandelen. Van kopje koffie tot hoog in Google.

  • De kennismaking
    Per mail of telefoon neem je contact met ons op. Je wil meer klussen, verkopen of aanvragen via internet binnen krijgen. Wij willen graag veel van je weten. Welke doelgroep wil je bereiken, wat zijn je verwachtingen, aan welk kanaal denk jij zelf en wat is je budget? Wij nemen alle tijd voor dit eerste kennismakingsgesprek. In dit vrijblijvende gesprek zullen wij ook aangeven wat wij voor jou kunnen betekenen. Wij werken altijd op basis van 4 zoekmachine-optimalisatiepijlers.
    1. Linkbuilding
    2. Content management
    3. Conversieoptimalisatie
    4. De techniek
  • Na de kennismaking
    Wij onderzoeken met welke online marketingmiddelen wij het hoogste rendement uit jouw website kunnen halen. Is zoekmachine-optimalisatie slim of moeten we kiezen voor zoekmachine-adverteren? Hoe behalen we het snelst maar toch duurzaam resultaat. Zijn de verwachtingen realistisch? Wees gewaarschuwd, wij zijn eerlijk en direct. Wij willen geen onrealistische verwachtingen scheppen, die alleen maar voor teleurstelling zullen zorgen. We overleggen over de tijd die wij maandelijks nodig hebben om tot mooie resultaten te komen. Wij koppelen onze bevindingen terug en geven eerlijk advies en beantwoorden alle vragen die daar uit voortkomen.
  • Offerte
    Na ons advies en overleg maken wij op basis van de uitkomst een offerte op voor de zoekmachine-optimalisatie. Deze ontvang je meestal binnen een dag. Na je akkoord heb jij een team enthousiastelingen ingehuurd die zich in het zweet zullen werken om jouw online succes te vergroten.

Vraag naar de mogelijkheden

Wil jij na het lezen van onze aanpak graag weten wat zoekmachine-optimalisatie voor jouw website kan betekenen? Of wil jij graag weten of jouw website al goed geoptimaliseerd is? Een second opinion wellicht? Geen probleem, vraag onze gratis websitescan aan. De websitescan analyseert de belangrijkste (knel)punten van een website.

footer-team

© 2022 Drijfveer Media | Algemene voorwaarden | Privacy | Sitemap

Drijfveer Media scoort een 4,7 / 5 op basis van 98 beoordelingen.